07:ornas tråd del 11!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 11!

Tack! :laugh:
Kan ju bjuda på några screenshots eftersom filmen inte vill samarbeta x)

forvand_50c3954d9606ee3a7ff91d3c.jpg

forvand2_50c3954fe087c36ea21edfb2.jpg

forvand3_50c395519606ee3ac1e5cbd7.jpg

forvand4_50c39554ddf2b32a5d00181b.jpg

galopp_50c39559ddf2b32a97001872.jpg

halt2_50c3955c9606ee3ac1e5cbda.jpg

travoka_50c395769606ee3abfb94f23.jpg

trav_50c3957fe087c36eabcdf03a.jpg

:bump:

Hon ser jättefin ut, men jag skulle precis skriva att hon ser ju mindre ut (eller du längre..) när ni har dressyrmundering :p

Var det clear round dressyr i Halmstad? det hade jag helt missat, borde tagit chansen att vara med. Men det kommer väl fler gånger.

Tack hörrni! =)

Hon ÄR ju väldigt stor, haha!
Men som idag var hon väldigt positiv och lydig, och då är hon hur enkel och härlig att rida som helst :love:

Jag har faktiskt längre ben än vad man skulle kunna tro, och det är först i dressyrsadel som man märker det, haha! Så jag ser faktiskt lagom ut på henne när vi rider dressyr, det är fler som sagt de =)
Sen tror jag också att det kan ha med sammanhanget att göra. Dressyrhästarna ska ju vara stora och ofta grövre, så där känns det mer vanligt att en ryttare i min storlek har en häst som Nelly. I hoppningen eller fälttävlan är det mindre vanligt och då blir kontrasterna större... Lite reflektion bara :angel:

Ja, det var i Halmstad! Tror bara de stod på hemsidan ;)

Senast ändrad:

Åh hon är så vacker, ser jättefint ut! :laugh:

Beroende lite på hur framtiden ser ut så kanske jag får möjlighet att ta hem en egen Irländare nästa år... Fast jag skulle ju ha en valack, en Amazing Glitter Hank Rupert eller vad sa vi...:rofl: :D

Juuuuuust det! :bump:

Han ska se ut precis som Nelly, fast manligare ;) (älskar att hon är så flickig :love:) och någonstans runt 175cm! :d:D

Senast ändrad:

Ser jättefint ut och kul att det gick så bra!

Vogue: blir hon inte bättre din pålla?

*kl*

Det var länge sedan.... ;)

Lanzelot tappade mycket i hull när betet gick ned så jag har fått sätta honom på gödning. Nu är han lite tjock och fin igen och vi har fått en tjej, M, som ska rida ett par dar i veckan. M är orädd och duktig så hon ska få äran att befästa hoppningen. Har vi tur vill hon tävla också. Mina nerver pallar inte för sådant i dagsläget.

Vi har börjat med igångsättning, Lanzelot är sur över att det inte står galopp med på schemat ännu. Han har fått en liten sällskapsponny som tycker att livet går ut på "fullt ös, medvetslös". Jag är säker på att de har disskuterat detta över hösilaget i hagen. Lanzelot brukade nöja sig med att gå i ett, av ryttaren bestämt, tempo...

Idag tolkade jag och M med Lanzelot. Inga problem trots att senaste tolkningen inträffade jan 2010... Förutom det där med den uteblivna galoppen.... :angel:

Att göra för 2013:
Ridhuskort
Stoppa om hoppsadeln
Börja träna hoppning
Köp bil med dragkrok och uppgradera körkort
Tävla

Ser jättefint ut och kul att det gick så bra!

Vogue: blir hon inte bättre din pålla?

Hon var ju bra men så vrickade hon sig igen och är nu jättestel i bogen IGEN! Blir så trött! :cry:
Hon vill ju inget annat än att arbeta min lilla tös! :cool::love:

Men idag tog jag på lina och då var det tydligt att hon är fast i bogen och därför är lite halt, det satt inte nere i benet och det känns skönt! :)
Så nu promenerar vi varje dag ett par veckor + laser så hoppas vi på att 2013 kan få bli vårt år! :laugh:

Eller ja, hennes och min tränares som förhoppningsvis ska starta henne under nästa år, om vi kommer dit....:cool:

Om dom trivs ihop och det matchar hans egna schema så hoppas vi på detta ja! :)
Jag älskar hans sätt att rida och han är ju verkligen enormt duktig, så det skulle vara det bästa som kunde hända! :)
Han kan ju hjälpa henne och ta upp henne i klasserna på ett helt annat sätt än vad jag kan, jag är egentligen inte så intresserad av att tävla, jag gillar mest att träna, men vill ju ändå att hon skall få visa vad hon går för och få det liv på banorna hon är gjord för! :)

Senast ändrad:

Ja han är duktig. Har tränat för honom i många år själv, sedan ponny tiden då C var ung och ny ;) men inte just nu. Men han är riktigt bra med unghästar :)

Verkligen! Och ska Amazing bli stjärna så vill jag ju ha någon att träna på under tiden, så att jag också kan matcha med i hennes nivå sen! Man blir ju ringrostig ganska snabbt och så som hon hoppar (som vi hoppade last year :love:) så gäller det att ha balans! :D:D

Möjligheten för gård kommer närmare och närmare så vi får se helt enkelt, de närmsta månaderna ska bli väldigt spännande! :D

Kl
I lördags red beridaren ut, och det gick bra i snön. I går hade Elle vilodag och då gick vi ut en sväng och fotade lite. I dag skulle jag ridit men vaknade upp med 39 graders feber så sitter hemma vid datorn i stället.
Bildbomb från i går.....
IMG_4126.jpg

IMG_4162.jpg

IMG_4143.jpg

IMG_4113-1.jpg

IMG_4103-1.jpg

IMG_4121.jpg

Ja hon är en riktig skönhet.:D Tränset är ett felköp. Skulle beställa samma rundsydda som Chasmir har, men är ju inte så bra på Holländska så hem kom inte ett rundsytt utan detta. Nosgrimman är utbytt, men till tränset kom en riktigt bredd lackad nosgrimma som är riktigt fin som jag satt på ett annat träns.

Grattis på födelsedagen!

Håller med om att tränset var riktigt snyggt! Fina bilder:laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Träning Sv: 07:ornas tråd del 11! *kl* Nu har jag inte skrivit på jättelänge, har varit för deprimerad ang Amazing! :( Precis när vi kommit...
57 58 59
Svar
1 176
· Visningar
90 315
Senast: IngelaH
·
J
Hästvård Läget är såhär: 1st ponny kat C som tidigare tävlat i både hoppning och dressyr. Sommaren -05 hade hon knäledsinflammation H.F och...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: JForsberg
·
Y
Hästvård Hej! Jag åkte till klinik när min älskling visade hälta på hö fram, men eftersom hon är mycket rädd för att klippas vågade de inte...
Svar
7
· Visningar
1 226
Senast: Yannie
·
Hästvård love: Jag tror fortfarande inte att det är sant. Vi var inne i Torsdags med pållen på ATG på återbesök, han har haft hovledsinflammation...
Svar
4
· Visningar
790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar