Sv: 07rnas tråd del 11!
Oj, men vad läskigt! Hoppas verkligen att det fortsätter att gå åt rätt håll.
Quinny; Han är så himla fin.
Fiorano; Skönt att hon inte hosta. Det är hemskt om det ska behöva stöka med det.
Jfrelin; Gött att ni är på gång också. Hoppas träningen gör susen så det går bra på tävlingen.
Sen tittade jag inte på din shoppinglista.
Habina; Vad kul! Grattis. Hoppas att allt går vägen nu.
Min går som en liten peng på marken just nu. Från att ha haft huvudet i vädret och stretat emot för typ två veckor sen så går hon som en klocka och det är jättetrevligt att sitta på. Tom fattningarna börjar sitta nu! Hon har dock bytt ifrån att för en månad sen och tidigare föredragit och gått bättre i vänster galopp så sätter hon höfattningar och går bättre där nu. De är roliga.
Däremot fick jag ett par stopp till på träningen igår. Med min historik så kändes det väldigt jobbigt, först förra onsdagen och så nu igår.
De kom på en oxer efter en lång distans på fem galoppsprång, 21.5m, vi hamnade mitt emellan fem och sex första gången så ok, men sen igen.
Då la vi ner, kom över och sen nästa gång jag red linjen gick vi på sex och tog det som ursprungligen dvs oxer. Övriga övningar gick hon klockrent på varje gång och som nämnts ovan, sååå fin i markarbetet.
Tränaren anser att det inte är så mycket att haka upp sig på. Hon har so far gjort allt hon ska och lite till med lätthet och att det kommer någon lite osäkerhet/tjurighet/test-period tyckte han inte var något att bråka om, bara var bestämd och tydlig med vad som gäller så blir det bra. Jag hoppas det.