07-ornas 16'e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Undret
Haha, vilken härlig häst! :D Kul att du har nån att ha lite roligt med även när herrn är konvalescent. :)

@Fiorano
Grattis till priset! Hon är så himla fin din Barbie! :love: Tråkigt att jag inte kunde åka i helgen, får försöka planera in nån annan tävling framöver istället.

@Jfrelin
Men vad roligt! Härlig inställning, hon ser så ridbar ut! Lite trött på slutet, men vem skulle inte vara det. :) Superfin!

@Gabby_Ossi
Kul med film. Förstår inte att du hinner och orkar med så mycket tävlingar som du gör. Snacka om utvecklande! Du rider precis lika prydligt som vanligt. :)

KL
Pålle har tagit det lugnt ett bra tag, tjejen som varit här några gånger har typ blivit medryttare och har ridit några gånger. Hon är inte jätteduktig, typisk lektionsryttare, men vill och försöker och är framför allt försiktig och tar det hellre lugnt än tvärt om. Väldigt skönt! Hon lär sig dock fort och jag ser framsteg för varje gång. Kul! :)

Här är det tyvärr stenhårt överallt nu, så man kan bara skritta längs vägarna. Igår red jag upp till en annan väg med bred gräsrand i mitten mellan hjulspåren, och där kunde jag rida på lite mer, den är dock tyvärr ganska kort. Mycket galoppfattningar och träna på att hon ska vänta på signal istället för att bara göra det hon tror att jag vill. Så fort hon förstått att det är galoppfattningar på schemat fattar hon så fort jag gör minsta lilla. Kul att hon är ambitiös men det blir ganska jobbigt efter ett tag... :meh: Hittade en mjuk vändplan där jag red runt några varv, efter en stund blev hon väldigt mjuk och fin och när hon väl började lyssna och vänta på mig så blev det riktigt bra, fick så häftigt tryck i både traven och galoppen bitvis! :love: Men det märks att jag inte ridit igenom henne ordentligt på ett bra tag, det tog lång tid att komma till ridning. I början körde hon bara fram huvudet och gick emot mig, men med hjälp av verktygen jag fått av @NinaP gick det ganska bra att få kontakt. Det är verkligen häftigt att känna skillnaden på ponnyn bara genom så enkla medel, och övergångarna har blivit ljusår bättre efter träningen på skärtorsdagen. :)

I veckan ska jag rida upp till travbanan och konditionsträna, strunta i formen och bara låta henne rulla på.

Spontan anmälde svarta faran till en LA:1 nu på lördag. Nedrans infall jag ska få. Hon har inte startat sen 2012 och jag kan knappt sitta ner på henne xD Men rådfrågade tränare och hon tyckte det skulle gå bra. Tar den endast som en träning för henne. Brukar inte vara några problem mer än att hon blir lite extra spänd bara. Får väl leta reda på limtuben :laugh:

Fastnade på bilder under tävlingen igår:). Foto: Fotograf Wikberg
1017027_10202915441638951_5563928339300260291_n.jpg

10325514_10202915444759029_1063328030703673011_n.jpg

10270469_10202915446599075_2566564993793415821_n.jpg

10264948_10202915448799130_4714631261198882828_n.jpg

Här kommer filmen, samma som igår, pausa på slutet för att se sista poängen och domarkommetarerna.

Vad fin hon är lilla Barbie! & du rider väldigt prydligt! Grattis till totalvinsten! :banana:

KL!

Jag tävlade igår igen. Red en 95cm runda för laget & den nollade vi. Sen startade jag en 1,10m klass individuellt. Som vi råkade gå & vinna.. :D
Red inte för att vinna men.. :devil:

Inte den snyggaste rundan. Lite väl långa tyglar & lite hög hand emellanåt. Vet inte varför.. :nailbiting: Träna träna träna! Hästen är helt underbar iaf! :love:

Det här är ju en ridtråd för de härliga 07-orna och min blir aldrig den ridhäst jag hoppades på.
Imorgon lastar jag henne och kör ner henne till mina andra avelsston och hoppas på att få en liten fin fölunge nästa år istället. Jag betäcker för att göra mig en ridhäst. Jag VET ju att min har upprepade frakturer och det är en risk jag tar, men jag tror ärligt att det är mer otur än skörhet. (en Luxus bebis är planen)

Det här är ju en ridtråd för de härliga 07-orna och min blir aldrig den ridhäst jag hoppades på.

Ridtråd? Det har jag missat... trodde det var en rapporteringstråd av livet för oss som råkar äga en 07:a ;)

*kl

Red min idag efter att hon inte blivit annat än borstad på en vecka. Trodde det skulle vara drag under galoscherna. Men hon förvånade mig, hon var bra fokuserad på mig och det märks verkligen att brunsten håller på att lägga sig när hon inte skriker tillbaka till de andra gaphalsarna i hagen. Visserligen hade vi med kompisen från hagen på banan samtidigt, men dock.
Nu till det intressanta: Jag travade några långsidor under uppsikt av en av hästägarna i stallet. Och inte en tillstymmelse till oren bak :bump: :banana: Det finns hopp!

Oh so happy är jag! Har ridit lite på banan nyss och började med att galoppera "klockan" som låg framme. Barb tyckte det var jättekul med lite bommar och hade en härlig energi. Sen jobbade jag lite förvänd som satt som ett smäck!! Helt superstadig, inte tillstymmelse till ett enda omslag! Red galoppvägen ur MsvC1 lekande lätt i båda varven. Är så himla glad!!

Har dock bytt klass till lördag från MsvC1 till LA3 istället. Tänkte att jag vill att den förvända ska sitta i LAn innan det blir nån MsvC-start. Hoppet finns iaf!

@Fiorano När hästen är riktigt lösgjord så funkar den förvända alltid :p Well done!
Det finns ju en anledning att de lagt vägen som de gjort i programmet. Jag tycker iofs att MSV C vägen är bättre och lättare än LA:3 vägen. Det är bättre att komma ur ett hörn än att vända halvt igenom. Man har bättre koll på galoppen tycker jag.

Var iväg på en programridning ikväll, hade egentligen behövt en vanlig träning men det var helt omöjligt att hitta en tid som passade både mig och tränaren. Men programridning fick det bli istället, red en LB:1 eftersom nästa tävling vi ska rida är just en LB:1. Gick bra, fick 67.58% och just den här domaren brukar vara snål med betygen så jag är nöjd. Det största felet var taktinslag i skritten så den fick vi bara en 5 :a på men annars många 7 or.

Red fram ca 40 min och hon blev lite seg på slutet men kände att framridningen behövdes för att få henne lösgjord. Red en del förvänd galopp och ryggningar och även lite öppna och sluta för att få igång bakkärran på henne och det kändes väl ok. Så svårt tycker jag hur man ska lägga upp framridningen men tänkte att eftersom jag hemma alltid kör lite förvänd och lite öppna/sluta så gör jag det hädanefter på tävling också. Hemma blir hon inte seg av det utan kan nästan bli lite taggad istället.

Jag sitter på hotellet och glor på filmer på mina provridningar senaste dagarna. Har en kvar imorgon och då är det bara att prova ponnyn vid uteritt.
Har en väldigt bra magkänsla för en av dem och det är bara den kvar till imorgon, resten har jag sållat ut. Men jag tycker att jag är i största laget för en nätt c-ponny om än den är maxad. Säljaren tycker inte att jag ska oroa mig, men jag gör det...

Vilken tur att jag inte har trailern med mig, då hade jag antagligen gjort nåt ogenomtänkt. Det är bra att det inte är nästgårds hit utan kräver viss planering :angel:

Jag sitter på hotellet och glor på filmer på mina provridningar senaste dagarna. Har en kvar imorgon och då är det bara att prova ponnyn vid uteritt.
Har en väldigt bra magkänsla för en av dem och det är bara den kvar till imorgon, resten har jag sållat ut. Men jag tycker att jag är i största laget för en nätt c-ponny om än den är maxad. Säljaren tycker inte att jag ska oroa mig, men jag gör det...

Vilken tur att jag inte har trailern med mig, då hade jag antagligen gjort nåt ogenomtänkt. Det är bra att det inte är nästgårds hit utan kräver viss planering :angel:
Spännande! Du vill inte lägga ut några bilder så man får se?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Behöver nya sadlar till min häst. Ny hoppsadel för att den jag har (Gold Medal flatback) inte passar hästen (för rak och trycker på...
Svar
7
· Visningar
3 756
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix