@stjarnfrugt Kul att du verkar ha hittat en ponny som passar dig. Vad är det för ras?
Det är en ridponny.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@stjarnfrugt Kul att du verkar ha hittat en ponny som passar dig. Vad är det för ras?
@mackan Ja, jag fick ett ordentligt perspektiv nu idag när jag kom hem, och jag kände verkligen att Ja, jag borde sälja henne. Men det känns i princip omöjligt nu när hon dessutom inte är i nåt visningsskick.
Jag kan vela mkt, när hon inte påminner mig om att hon är onödigt stor och stark för mig. Men så kommer dessa dagar då man hela tiden känner sig på bristningsgränsen till vad man orkar med och klarar upp. Och då är det solklart att vi inte passar ihop. Speciellt nu när jag ridit en ponny på fyra år i flera dagar, och den är grön och vinglig men jag har inte en enda gång känt att det är mig övermäktigt. Inte ens när den skuttar och hoppar runt på en skogsväg i galopp.
Så ja, det är hårt att inse men jag borde nog verkligen ta tag i detta med min stora häst nu.
@stjarnfrugt Varför måste du ge henne havre alls? Det är väl bara att skita i det och ge henne mash istället? Divan får inget annat kraftfoder än Pavos slobber mash efter ridning. Hon äter bara hö.
@stjarnfrugt
Min går på linfröpellets och är väldigt fin i magen på de! Han är lite halvdålig annars över lag.
Var väl en helt ok debut. Låter jätteroligt! Varför blev det fyror på de enkla bytena?Har debuterat MSV C idag. Jättenöjd med dagen. Lastade själv för första gången. Divan var spänd men skötte sig.
Dåliga skolor till hö, 5,5 på båda
Bättre till vä, 6 på dem
APDÅLIGA volter, 4,5 och 5,5
Lite trav i mellanskritten
Galoppinslag på en travdel
Enkla byten 4 på båda
MEN
7,5 på hö förvänd
7 på vä förvänd
7 på ökad galopp
Flera andra 7or i galoppen
Tyvärr red jag nog henne i kass form igen suck. 58% totalt. Hon låg iofs sjukt lågt och det var 8 pers under 60% och ner till min poäng. Vinnaren hade 66,9%.
Kom inte sist iallafall
Har inte sett filmen ännu.
Ok, då förstår jag@sassiball Hon travar för mycket innan skritt. Sätter bara galopp --> skritt 4 ggr av 10 fortfarande
Nähä det tror jag verkligen inte och det tror nog ingen annan heller Var det inte MSVc som var LA:4 innan? i så fall har du ju hållt dig till planen, LA.@sassiball Vi är ju inte riktigt klara för MSV och kommer bara rida LA resten av säsongen. Denna tävling var dock på grannklubben och vi behöver komma ut och tävla plus att jag kom med, svårt att komma med i Stockholms området. Vill bara klargöra det så folk inte tror man är dum i huvudet som startar en sådanhär klass