Jag skriver ju aldrig, mest pga att vi inte gör så mkt. Jag känner mig för trött på helgerna för att tänka på tävling (startar upp 2 nya projekt samtidigt på jobbet och känner att min fritid på helgerna blivit extremt viktig), dessutom har jag letat sadel hela vintern så jag har mest galopperat och tömkört. Nu har jag dock en fungerande sadel (och ett tomt konto..) och i morse hade jag ett riktigt hallelujah moment, red en bomövning som tvingade mig att rida väldigt mkt framåt (eller iaf utanför den komfortabla galoppen) och när jag travjobbade efteråt och bad om lite samling så kom hel plötsligt vinkling i bakben och höjd rygg. Hon KAN ju trava min häst, har fått fram den där traven på töm länge men när jag ridit har det varit antingenlätt springigt (då ser hon ganska trevlig ut men jag känner ju att jag inte kan inverka optimalt) eller att jag känner att hon tappar bjudning och känslighet och att det snart börjar lätta i fram eller bak, men nu kunde jag rida med lätt samling och bibehållen känslighet för skänkeln. Ett litet steg framåt sett för er andra som tävlar och placerar er, men för oss ett ganska stort steg.
Det härliga med den här hästen är att när hon väl är framme för skänkel är hon så extremt ridbar och enkel. varenda gång jag rider någon annans häst längtar jag efter att sitta på min egen. Då är det väl värt det trots tomt konto och 0 energi
.