Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@sommarminne Sååå himla illa var väl inte oppen ser ut att kommainnerligt du aldrig kommer i nåt framåtkäge att rida i utan det blir avbackande ist. Inte så konstigt med den där stora hästen, måste verkligen varit som att rida runt i en flyttkartong. Visst var det er första start dessutom?
Den prickiga var ett kräk och jag kunde inte gra så mycket åt det...
Divan och jag har varit och ridit LA:3 idag. Gick fantastiskt bra. Kunde inte rida på hela framridningsbanan för det var betong klumpar som käkade hästar bredvid och hon var sjukt spänd. Inne på banan kändes det som om jag inte hade någon broms eller gas. Det var bara att hänga på Det gick såpass bra att vi fick ihop 65,2% och knep en nionde placering. Rosett, plakett och något kylbalsam. Bra pris!
Längst ner skrev domaren: Flott häst med många förtjänster. Stundtals lite spänd tyvärr. Väl ridet.
För exakta poäng kolla equipe online och Lotteräng RF.
3st 4or, inridningen, andra mellantraven
2st 5or mellanskritten efter ökade, galoppfattningen från skritt
3st 6or övergången till skritt, ökade skritten och första halvt igenom i galopp
3st 6,5or, skänkelvikningarna, andra halvt igenom
8st 7or, volterna, halvcirkeln i trav, hö halvcirkel i galopp, övergångarna galopp/trav/galopp, mellangaloppen på långsidan, uppridningen, halten
3st 7,5or, vä halvcirkel, övergång galopp/trav/galopp, mellangalopp
1st 8a!!!! första mellantraven.
Gångarter 7,5
Framåtbjudning 7,5
Lösgjordhet 6
Sits 7
Korrekthet 7
Tuben förstör verkligen kvaliteén ser hur bra som helst ut i telefon och på FB.
Härligt!Tack! Jag har haft henne sen hon var 3 år. I slutet av denna månad blir det 4 år. Tror detta var 12-14 starten totalt, vi började tävla när hon var 4 år. Tredje starten i år.
@sommarminne Står att klippet inte är tillgängligt:/.
(Vet att hästen inte hör hemma i tråden, men i avdelning "katastrofala dressyrritter så kvalar vi gott in...)
Härligt gung i den hästen jag förstår att hon tittade på grävmaskinen, den såg ju enorm ut! nästa gång går det ännu bättre.Igår så startade Avalon för första gången sen 2012. Det var en nyttig dag för henne. Programmet överlag gick som jag förvänade mig. Med andra ord spänt, men hon höll sig på mattan. Hon kan vilja vända om hon ser något farlig. I dagens fall var det en grävmaskin som var farlig. Så fick göra ett avbrott här och där då hon blev snor stark och försökte dra. Samt även rida lätt en gång. Men tamesjutton, trots att hon var som en fiol sträng så satt jag skapligt på rumpan iaf. Och de få gångerna hon spände av blev poängen väldigt bra. Vi får ju börja lite från ruta 1 eftersom hon inte varit ute på så länge. Men jag är nöjd med henne. Hon var duktig och detta var bara en träning vilket även dommaren skrev med i protokollet. 56%
Ni får väl film på spektaklet
Jag tycker också du löste det bra, det är ju bara att fortsätta rida programmet, han lär sig sen att han inte kommer undan.@oxo @sommarminne Han är rätt fin egentligen det prickiga monstret. Är lite svårt att på en tävlingsbana kunna lösa det så det var bara att hålla i sig och rida vidare. Lyckades häva det värsta, men som jag önskade att jag hade en pisk i handen...
Man blir ju inte lite sugen att komma ut och tävla när man ser alla filmer ni lägger upp här!
Provade en till sadel igår, även denna gång en Passier. Tyvärr var den alldeles för smal men bomformen verkar funka! Yey! Äntligen ett steg i rätt riktning. Det svåra blir nu att hitta en med en vidare bomvidd och det verkar inte vara det lättaste. Men jag letar vidare.
Eftersom jag aldrig red i sadeln pga av att den var för smal så tömkörde jag. Var ett tag sedan men nu ska jag tömköra minst en gång i veckan. Ofokuserad pga av en skrikande hingst och en massa annat i början av passet men när han kommit igång och slutade titta på allt blev han riktigt mjuk och fin. Kul och nyttigt