Sv: 07-ornas 16'e tråd!
Så snygg!
Vi värmer också upp sådär ibland.
Tävling på hemmaplan igår, väldigt smidigt. En klass, LB:1 för trejde gången på rad. Red fram länge, hon kändes fin på utebanan. Jag fick problem att sitta i traven igen, spände insidan av låren och då studsar jag. Försökte på alla sätt hitta avslappning där igen, men gick inte. Precis när jag var på väg att freaka ut dök min tränare oannonserat upp.
Hon sa åt mig att andas, och åka runt i trav några varv och bara hitta takten och läget. Provade, och efter ett varv på volten hade jag hittat rätt igen, hur svårt ska det vara??
Jag red fram länge, typ 1 h och 15 minuter vilket var skönt, för då blev jag inte stressad över att inte bli "klar" i tid. Lugn framridning med många skrittpauser.
Sen typ 15 minuter innan start red vi upp till framridningen i ridhuset. Det visar sig då att de har struntat i starttiderna och kört på, så jag borde redan ha varit i collecting ring! Fick komma in när ryttaren innan mig ridit, och visst behövde jag inte starta förrän min utsatta starttid, men jag blev superstressad av att rida runt i collectingring när det inte fanns nåt ekipage på banan och alla väntade på mig att börja nån gång (sista startande i klassen). Jag hade ju tänkt skritta lite där inne, rida igång lite grann igen, titta på ekipaget före för att kolla att jag kunde programmet osv. Red in på banan mycket tidigare än jag tänkt och fick då startsignal nästan direkt. Jag stressad och hästen blev superspänd och jag fick inte alls den där mjuka känslan som jag hade förra veckan där jag kände att hon hjälpte till inne på banan. Nu ville hon istället giraffa runt och gå sina egna vägar, svänga där jag ville var helt onödigt.
Det är väl just det där jag behöver träna på att klara av, så det var väl bra. Snäll domare gav mellanmjölksresultat med typ 6
r rakt igenom, några 6,5
r och en 7:a på sista uppridningen. Totalt 61,89%, så ändå bättre än tidigare.
Mental träning, någon?
Min fantastiska fotograf tog lite bilder från framridningen, tyvärr togs de flesta av dem när jag på halvlånga tyglar försökte hitta sitsen i traven, men här har jag hittat den och börjat få tag i yttersidan igen.
Fina Häxan
Mest nöjd är jag över min assnygga håruppsättning! Men jag glömde be någon ta en riktig bild på den.