Sv: 07-ornas 16'e tråd!
Om min häst hade varit min förra häst, eller om jag haft två hästar, eller om haft möjlighet att ha henne på nån billig lösdrift som inte kräver timtals av mig varje dag... ja, då hade hon kunnat få skrutta runt i ett år eller två. Inga problem. Men ska man betala 4000 kr för bara stallplatsen, och dessutom då har en häst som inte håller sig lugn i vila. Då blir det svårt. Med tanke på hennes temperament så räknar jag inte med att det bara är detta som ska väntas ut, jag känner att det är mer troligt att hon går och drar på sig små skitsaker som förlänger det hela. Idag har vi ju då tex galopperat på stället och snurrat runt, givetvis åt höger. Så jag vet inte om jag känner mig så positiv...
Och ja, det är min fjärde häst. Jag fyller 30 i år. Och jag har fortfarande inte kunnat ta mig ut på en endaste riktig tävling. Det går troll i det - jag behövde ju bara betala licensen och börja anmäla mig så sket det sig. Det är liksom inte meningen att jag ska ta mig ut.
Nej, träna och tävla är inte det Enda viktiga i mitt liv. Men faktum är att jag inte ens fått prova det. Det hade varit roligt att nån gång kunna delta i det man alltid får titta på från läktaren. Även om jag såklart tycker om att rida ut, pyssla och dona i stallet osv och tycker att vardagen är det större nöjet med hästeriet så är det inte det enda jag vill ha ut av det. Jag har haft ut exakt det och bara det, av alla mina andra hästar. Så nej, jag är lessen om det låter oseriöst men jag vill nåt mer nu...
Dessutom är det inte sagt att jag ska låna ut henne för avel. Jag tänkte mer att Om det kan vara lämpligt, så är det nu och inte i september jag ska börja tänka tanken. Väldigt få letar efter avelsston på hösten.
Kunde jag hitta en möjlighet till att ha två hästar hade det varit perfekt. Då kunde den här få skrutta på och bli frisk i sin takt och det stör mig mindre om jag har nåt att göra under tiden. Hade jag hittat nån bra lösdrift hade det varit perfekt att kanske hitta nån fyraåring eller liknande, som inte ska ridas fullt ut och inte min nuvarande heller. Sedan när och om min läker ihop och är i full gång så får jag se om jag har två eller säljer en. Men jag är trött på att vänta i hela mitt liv.