Sv: -07-ornas 15e tråd!
Hon är e. welshponny, u. SWB.
e. Risegårds Leo (Paddock Camargue - Breccles Minstrel Boy) u.
Queen of Heart (Labrador - Bordeaux). Så det är lite både och i stammen. Hon har väl inte den finaste stamtavlan att skylta med, men jag tycker att hon rör sig trevligt (stort plus på galoppen och lite minus på skritten) och hoppar som en kanonkula.
Temperamentet är verkligen heeeeelt underbart, finns ingenting att klaga på vad gäller skallen på henne! Det kommer bli jätteintressant att höra vad en riktig domare har att säga om henne!
KL
Precis hemma från ett UNDERBART ridpass!
Om hon var dryg och tråkig igår så var hon raka motsatsen idag! Jag bytte bett till det raka hon gått med förut, kanske var det det som gjorde det, eller så var det nåt annat, men hon var helt suverän idag!
Jag tänkte redan från början extra mycket på att hålla min position, framför allt att inte falla fram med händerna (och därefter överlivet) utan att vara stark och sitta emot. Hon försökte dra mig loss ett par gånger i början, men sen blev hon helt fantastisk!
Red bort till travbanan, där brukar hon ju go crazy så jag hade gramanen på, men den hängde helt lös hela passet, hade inte alls behövt den! Massor med övergångar, framför allt halter. Sen sidvärts där vi faktiskt även fick till några helt okej, öhm. Är det sluta det heter när man gör som en skänkelvikning men har hästen ställd i rörelseriktningen?
Åh vad jag är dålig på att hålla isär det där!
Jaja. Lite galoppfattningar och avbrott som satt som en smäck, hon låg kvar i form hela hela tiden och lyssnade verkligen kanon! Tillochmed vänstergaloppen var bra idag! Rund och mjuk och hon satte sig fint på rumpan. Det enda jag fick kämpa lite extra med var att skritta och trava helt rakt.
När man gjort lite sidvärts så vill hon gärna vara till lags och blir som en slimeboll så fort man hamnar lite snett eller råkar snudda lite mer med nån skänkel.
Sen filmade jag lite också för att visa hur fin banan är! Jag travar av och står i lätt sits, så lite skakigt blev det.
http://www.youtube.com/watch?v=pd_d9aI4N-w