Sv: 07:orna!

tyvärr. Kan ju asa med den andra hästen o då lär hon följa med med en gång.
tänkte att hon skulle lära sig självt..
 
Sv: 07:orna!

sånt där är knepigt.. vi hade en märr förut som blev van vid att någon gick framför eller brevid och gick inte fram alls själv sen..
 
Sv: 07:orna!

Fast jag har ju tömkört mer än ledit henne nästan o då har hon gått fram.
Gissar att detta är en kombination av att den andra hästen e hemma o att de e lite tungt att komma igång med vagnen :-)
Sen är de som sagt absolut inga problem.

Idag vågar jag mig inte ut att köra henne. De blåser full storm. Räcker att hon går i hagen o vänjer sig vid de...
 
Sv: 07:orna!

*kl*

Idag har jag fotat lite på Alfas Curtain. (e: Fast Photo- Express Ride)Han är rätt rufsig i pälsen efter allt regnande och blåst, men så här ser han ut iallafall:

curtanpb-3.jpg


curtanpb-2.jpg


curtanpb-1.jpg
 
Sv: 07:orna!

Så fin!!!!
Suck o stöööön. Hovslagaren har tagit så mycket på eve att hon haltar fram på grusvägen. Skulle springa med hästarna till en ny hage ikväll för jag hade brått. Jag fick dra stackarn fram!!
BENET tänkte jag med en gång. Men väl i hagen och på gräset var det inget fel på henne!
Nu kan jag inte köra henne på, ja, hur lång tid tror ni det tar innan sulorna är lite tjockare? Har nämligen bara grus o köra på.
 
Sv: 07:orna!

Tack!

Hur lång tid det tar beror ju på hur hårt hon är verkad, men har han inte verkat väldigt hårt, borde hon definitivt vara ok på ett par veckor. Nu är det ju ingen brådska med körandet, när hon är inkörd. Låt henne gå på bete, och led henne på gruset då och då, tills du märker att hon har slutat ömma. Så kan du ju passa på att ta lite ledigt själv också! :laugh:
 
Sv: 07:orna!

hehe ja ja får göra de. ville ju bara lära henne att hon skulle gå från gården utan problem. Men men, de får vi ta sen då. :-)
jo jag behöver lite ledigt...
Nu låter jag rosanna vara igen för hon e dålig med sin livmoder... Så jag har "lugna" dagar nu.
Sen ska jag opereras den 7:e i knäet.
 
Sv: 07:orna!

På vilket sätt är hon dålig i livmodern? Ska hon aldrig bli frisk stackars hästen?:cry:
Vad tråkigt att operera knäet också. Hoppas du blir bra fort efteråt!
 
Sv: 07:orna!

Flickorna hade allmän hjärntappning i hagen idag. Tyvärr hann jag inte ut med kameran innan de höga luftsprången var slut, så jag lyckades bara fånga diverse rännande på bild.

Alfas Cinderella:
hgfjhrf022pb.jpg


Alfas Cleopatra:

alfacleopatratravpb.jpg


hgfjhrf040pb.jpg
 
Sv: 07:orna!

De e möjligt att de samlas vätska i livmodern, eller att urin rinner in i den.. + att hon varades jättemycket för nån vecka sen. Hoppas att de berodde på att hon sög så mycket luft o att nu hippotrimmet tog bort de.
Hon var slapp där hon inte skulle vara de så han ville kolla henne igen för hon var nog i brunst då jag var där.
Så på tisdag får jag veta.......................

Evvepevve och rosanna levde med jävlar i hagen idag. Halt o jäkligt var det oxå!
(bild är från igår)
21642294.jpg

21641721.jpg

21641724.jpg
 
Sv: 07:orna!

Nu har hon vuxit min lilla dam!!! Hon rymde från hagen här om dagen (ingen ström) o då när jag skulle sätta på grimman så passade den inte längre. Konstigt nog så gjorde den det för tre veckor sen.

ANtar att dom flesta är på bete nu o ingen gör nåt med dom?
 
Sv: 07:orna!

Min hingst 07 e.peace on earth u quickan baker.
Är redan tömmkörd och i vagn. Har varit i vagnen ca 1mån.
Har varit snäll och lugn. Står hellre still än att vara ute å gå/ springa.
 
Sv: 07:orna!

Jag har fått spänna ut grimman flera gånger i sommar. :p

Min donna går på bete, men jag är där ungefär en gång i veckan och tar ut henne från hagen och borstar lite på henne, selar på och så promenerar vi en bit. I och med att hon är som hon är vill jag inte släppa henne utan hantering så länge, då får jag en vildhäst tillbaka.
 
Sv: 07:orna!

Våra går på gräs, men är hemma på gården för att visningstränas lite. Auktionen är ju nästa helg.
Himla bra sätt för mammalediga mig att komma igång i min försoffade lekamen lite. :D
Lite arg på ASVT som inte fixar sin hemsida så att vi kan få ut bilder bara..
 
Sv: 07:orna!

Jag har fått spänna ut grimman flera gånger i sommar. :p

Min donna går på bete, men jag är där ungefär en gång i veckan och tar ut henne från hagen och borstar lite på henne, selar på och så promenerar vi en bit. I och med att hon är som hon är vill jag inte släppa henne utan hantering så länge, då får jag en vildhäst tillbaka.
oj skräm inte upp mig.
Min har bara fått gå o drälla nu när hovis verkade henne in till köttet.
Men jag TROR hon e snäll ännu ;-)
Bara hon inte blir som hon var under hennes konvalicent. Trodde aldrig hon skulle bli snäll då!
 
Sv: 07:orna!

Haha, antar att det har att göra med för vilddjur... jag menar häst, man har att göra med från början. :angel: :rofl:

Att hon inte var snäll efter konvalecensen var kanske rastlöshet? Det borde hon inte vara nu? :)


Martha: Vilka fina! :love:
 
Sv: 07:orna!

JO hon var snäll EFTER konvalicenten men inte under tiden. Bets o sparkades både fram o bak om man inte passade sig.

Idag när jag skulle ta min dagliga promenad tog jag henne med mig. Hon hade aldrig gått där. Vi sprang en liten bit o när hon tyckte de blev jobbigt så pep hon till så där tjurigt. Då blev jag påmind om att hon var så tosig innan. Men hon gjorde inget mer. Hon var jättesnäll o duktig. Har ju inte lämnat sin kompis på 3-4 veckor!!!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
673
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
743
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
682
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 817
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi med egen gård/stall
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp