04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

:eek:

Tror du det??!!!

Fast å andra sidan, ett litet monster är ju mer hanterbart än ett stort...:cool:

Jag läste att din dam drabbats av samma sjuka som min; knäppsjukan. Vad ända in i järnspikar ska man göra med damerna när de är såna där?

Det är ju inte omöjligt iaf! Hon kanske är en late bloomer:)

Sista meningen håller jag med om......:devil: Försöker intala mig det varje gång Mity får värsting damp,*tur att hon inte är 175, tur att hon inte är 175*;)

Ni kommer igen på nästa tävling. :)
Surt att hon var lite knäpp, men vettu.. man kan inte va på topp jämt. :D
Min dam är ju också lite så..
Tyvärr så är hon närmare 175 än 165. men tusan, bara att hålla i sig.. hårt. :D

Senast ändrad:

Vet hur de är med maskarna.
Vår 3 åring var full i mask trots en massa avmaskningsmedel.
Pratade med SLU (labbet tror jag de var) och dom sa att de var flera som maskmedlen inte bitit på ... varning på resistens.
Vi ska kolla våra nu snart igen.

:cool:

Det räcker med en på 172 cm som är lika illa som Ella. Så jag har upplevt det med. Fifan.

Åh va söta bilder :love:

Sinfonie: Såret ser ju fint ut iaf :) tur att hon är så lugn som hon är, för det sitter ju lite illa till som du sa, måste va lätt att det spricker upp igen.
Håller tummarna för att hon fortsätter vara lugn och snäll så det läker lite fort så hon också får komma ut på bete då det är dags :laugh:

MrsQ: Jag tycker iaf att resultatet blev helt okey med tanke på att det kändes som om det var "katastrof" ;) :D
Ni kommer säkert igen till nästa gång! :laugh:

Urk va äckligt med maskar :crazy: jag har som tur är aldrig varit med om att de har bajsat ut dem....
Jag ska ta och köpa test nu i veckan tänkte jag, ska bli spännande att se hur det ser ut! ..blir faktiskt första gången som jag testar :o (har tidigare kört på i invanda spår och avmaskat innan och efter bete... :crazy:)

Ja just ja.. jag red ju igår
Min häst är helt normal!

Hon stod och sov när jag gjorde ordning henne och var svettig under sadeln då jag hade lett henne runt hagen (där vi rider) ett varv... men som tur var så satte jag på linan för att snurra henne ett par varv iaf (jag har dock den senaste tiden tömkört henne innan, lång och låg, eftersom hon har sadeltvång och det har fungerat bra) Men nu blev det bara en lina utan inspänning bara för att kolla läget... och givetvis så flög :devil: i henne och hon var precis som den gamla vanliga studsbollen som jag är van vid :grin:
Men eftersom jag försöker att bryta detta bockmönster så satte jag på den andra linan med och tömkörde henne ist och det gick bättre! Jag har märkt att jag kan avbryta hennes tokbockningar med hjälp av ledande innertöm :laugh:

Sen satte jag upp och framåtbjudningen var = NOLL!
Det brukar börja så, men hon kommer alltid igång efter ett tag då hon har slappnat av och går då fint, men inte den här gången :cool:

Jobbar iaf på utan större krav mer än att hon ska gå fram och det blir bättre på slutet. Sen skulle jag skritta ut en sväng efteråt i det fina vädret.. Först höll jag knappt på att ta mig från gården.. sen så för att gå den tänkta vägen så måste man gå mellan grannens kohage och den andra grannens hästhage, vilket innebär en liten väg på ca 2,5 m mellan taggtrådsstängsel på ena sidan och tre raders elband på den andra..

De "söta" kossorna har precis fått kalvar... Det gick ganska bra på bortvägen, flamman stannade och glodde några gånger, men kossorna travade iväg till andra sidan av hagen så då var det lugnt..
MEN, när vi skulle tillbaks så kom de båda stora kossorna på att galopp med bock var skojj! så de for runt i hagen som galningar och både jag och flamman glodde förskräckt! :eek:
Sen stannar mammako och tittar på oss, skrapar med ena framklöven och sätter sedan fart rakt mot staketet och oss!!
Jag har aldrig i mitt liv suttit av så fort!
Flamman fick förståss damp deluxe... jag försöker veva lite med spöet mot kossan, men jag tror knappast att hon brydde sig, som tur var så stannade hon innanför staketet, men hon var obehagligt nära! och på nått sätt lyckades jag få den dansande, studsande och frustande Flamman förbi den elaka kossan..
*phuu*
Nästa gång tar vi en annan väg! :crazy:

*Uppdatering*

Fröken jobbar på...planerar tävlingsdebuten till den 23 maj. Hon är pigg, framåt och hostar mycket sällan. I torsdags hade vi en givande stund på ridbanan, hon är lite för intresserad av vad de andra håller på med i hagen men efter en stunds jobb koncentrerar hon sig fint. Rör sig som en gudinna!!! Vi är inne på mycket galoppjobb just nu. Den har alltid varit stor och obalancerad men funkar nu bättre och bättre. Hon har fortfarande lite för mycket go också...när hon väl fått upp farten vill hon hålla den och tycker det är fullständigt onödigt med att stanna och då just precis "där"...vi har lite förhandlingar om saken innan hon ger sig som regel och då är hon klockren så det finns i henne. Är hon bara koncentrerad på uppgiften kan vi tävla direkt *garvar*...svårt bara att inte kika på annat:angel:

Ett par bilder innan torsdagens träning...på fredagen hade hon en sko lös så hon har stått i helgen. Hovslagaren kom igår och slog på den och då longerades hon bara.
090330Lilly.jpg

090330Lilly_1.jpg

I hagen i fredags
090403Lilly8.jpg

Hahaha ella är så skön! :D

Förresten, hur stor är ella? Och MrsQ, hur stor är mity?

Mätte gumman idag faktiskt och hon 167:) Ganska lagomt ändå, inte för stor och inte för liten. Ella är väl runt 158 om jag inte minns helt fel. Molly är störst i "Qalle-gänget" väl?

Ja, det är verkligen tur.
Vet var ju bombsäker på att stygnen skulle åka dän inom 3 dagar, och nu har det gått 6 dagar.. jag håller tummarna för att dom ska sitta där tills det läkt, och sen mirakulöst lossna :angel:

Oh, nu blev jag nyfiken... här måste kollas hur höga våra stora bäbisar är..

Aprilia 173cm

Hur höga är era? :)

Min är en liten plutt!
Hon mättes till 159 på 3års :p men jag tror hon har krympt sen dess :rofl:
(har ej mätt henne sen dess)

Fast för min del gör det inte så mycket då jag också är liten, synd bara om man ska sälja nån gång då de är värda mindre bara för att de är små :mad:

Mätte gumman idag faktiskt och hon 167:) Ganska lagomt ändå, inte för stor och inte för liten. Ella är väl runt 158 om jag inte minns helt fel. Molly är störst i "Qalle-gänget" väl?

158 är ett önsketänkande. :DHon är 157 och lär inte bli en mm högre. Enligt höjden på henne när hon föddes och höjden vid ett års ålder så skulle hon blivit 160 cm. Jaja, nån måste ju vara undantaget som bekräftar regeln.:cool:

Aprilia 173cm
Aida 159cm (Hästnamn?)
Mity 167cm
Ella 157cm (Inte en mm högre :D )
Danne 171cm

Lite roligare med en lista kanske? :idea:

Ser ut att vara ganska stor spridning på dem iaf

Senast ändrad:

Förresten, gissa vem som har bandmask igen...:cool:

Ella=parasiternas jävla fristad.

Aprilia 173cm
Aida 159cm (Hästnamn?)
Mity 167cm
Ella 157cm (Inte en mm högre :D )
Danne 171cm
Sixt 161cm

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama