Sv: 04rnas tråd edition 7
Men är det inte både Stanfort och Maraton på Qalles mödrene. Jag tror det spökar jag.
Min lilla Bratz är ju inte alls lik sin snälla mamma men lyckligtvis så lever hon inte rövare som din damphäst.
Bli avkastad... Hmm, dags att ha en högläsningsstund med Mity ur "Hästens handbok" om kapitlet "Gott uppförande"?
Lilla Bratz skötte sig rätt bra i becksvart mörker på en skum ridbana. Vi sket i ridhuset igårkväll, jag hade aldrig kunnat motstå hindrena där inne... Är såååååååå sugen på att komma igång och hoppa men anser att vi måste få ordning på dressyren först. Det lustiga är att jag styrar henne mycket bättre när jag travar av henne på lång tygel, hon lyssnar super för skänkeln, det har hon alltid gjort trots att jag inte gått in för att lära in det. Men när tygeln blir kort så är det väl jag som schabblar till det. Igår kväll fick jag visserligen till en del jobb på henne. Körde Kyrasvängar i början, trava in till hörnet, göra halt vända, trava till nästa hörn. Ella vill nämligen gå som en ostbåge i hörnen. Skjuta ut inner bog extremt mycket.
Galoppen var bättre. Det har gett lite effekt att rida ut med hästkompisen som galopperar lite långsammare än vad vi brukar göra när vi är själva...
Hästkompisen är lätt i bak och vi måste hålla avstånd. Verkar som att poletten trillat ner, hon förstår att man kan galoppera utan att det går i 220 knyck. Och jag verkar ha börjat lära mig att hålla avstånd.
Idag tror jag att jag ska ta en tur på banan igen. Hon behöver jobbas igenom. Rider ju sällan mer än 40 min på bana eftersom jag rider efter jobbet. Vill komma hem och träffa mannen så jag inte glömmer hur han ser ut.
Men idag är jag ledig. Så då har jag tid.