Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vård
Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel
Foder & Strö
Mitt grovfoder inför vintern ligger nu slaget på sin åker. (bonden ringde mig i morse och frågade om han skulle sköra lite ensilagebalar...
Foder & Strö
Hur mycket betfor (i torrvikt) kan man ge häst som väger omkring 400 kg samt runt 500 kg? Ska förbereda höstens foderstater och behöver...
Foder & Strö
Hur var det nu igen det här med frost på betet? Risken för att de ska få fång har jag hört talas om men hur är det om de får gå och beta...
Foder & Strö
Min pålle rör inte saltstenen på hela vintern. Betyder det att han tycker att han inte behöver salt eller ska jag ge honom lössalt? och...
Foder & Strö
Jag har en russhingst på tre år som jag skulle vilja få lite motor i. Har därför funderingar på att ge honom havre, men har hört att det...
Hundavel & Ras Om hon gillar schäfer så är väl vit herdehund ett bra alternativ? De jag träffat har varit lugnare än schäfer iallafall.
Sen gäller det...
Foder & Strö Nu blir ju detta väl långt från din ursprungsfråga men till viss del kan man ju kompensera för bristerna i grovfodret. Till äldre hästar...
Hästhantering Det är ganska vanligt att unga hästar har en period när de blir lite stökiga. Ofta när de börjar hitta balansen under ryttare och blir...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.