Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Hej, någon som vet vad vaccinet heter?
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: loch
·
H
Foder & Strö kan man ge för mycket biotin? det är ju biotin i hippoplus tänkte börja ge det men nu får hon ren biotin, vill inte att hon skall få för...
Svar
6
· Visningar
1 703
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Lite rapporter för de som är intresserade: Osprutbara fölet - vi satte ut PC:t efter halva kuren när dte verkligen övht inte gick att...
Svar
3
· Visningar
1 298
Foder & Strö Hur gör man när man stöper korn? Kokar, slår på kokande vatten eller tar varmvatten ur kranen? Hur länge ska det ligga iblöt? Är det...
Svar
2
· Visningar
1 385
Senast: athena
·
H
Hästvård Är det någon som har någon erfarenhet av det. Min häst sprakade sig på skenbenet bak så det blev en bula och det har inte gått bort (ca...
Svar
3
· Visningar
1 210
Foder & Strö .....att när man fodrar med ensilage så skall hästen ha tillgång på halm.
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 747
Senast: Inte_Ung
·
F
Svar
7
· Visningar
2 171
Senast: SaraMara
·
R
Foder & Strö Min häst har varit lite lös i magen (inte diarre) och det har luktat lite sött. Iofs har det sett ut som det har varit mycket gräs men...
Svar
4
· Visningar
1 510
Senast: Raeman
·
P
Foder & Strö Hur passar dessa värdena in på mineralfoder till hästar? kalcium 18,5% fosfor 3,6% Ca/p-kvot 5,0 magnesium 9,2% natrium 7% aska 2,3%...
Svar
1
· Visningar
936
Senast: piggis_83
·
Foder & Strö Har nu fått reda på att ägaren till det stallet där jag har min häst installad ska ge hästarna 2 sorters hö. Dom ska få en sort inne (=...
Svar
6
· Visningar
1 769
Senast: Gabriol
·
B
Foder & Strö Kan man mäta det i dl :crazy: :confused: Eller måste jag pinna iväg och köpa en våg? Om det går, hur mycket är 100 gram?
Svar
12
· Visningar
1 790
Senast: Jet
·
Hästvård Min ponny har börjat dra in huvudet mot bogen då jag rider, först trodde jag att han var trött och ville slippa "jobba".Men jag börjar...
Svar
8
· Visningar
1 786
Senast: Zaskia
·
Foder & Strö När man går in i foderkammaren i vårat stall så är det en djungel av byttor, tunnor och hinkar. Själv har jag ytterst få av dessa. Det...
Svar
9
· Visningar
1 652
Senast: Immaculate
·
Foder & Strö Köpte igår en säck med popcorn till häst. Dessa är saltade och rullade i melass. Tanken är att ge det som godis efter ridning, men...
Svar
9
· Visningar
2 985
Senast: Moniq
·
Hästvård nu inför höst och vinter, just för att de ska få bättre vinterpäls... är det någon som ger det och funkar det ? I mitt stall tycker de...
Svar
14
· Visningar
2 768
Senast: Gul22
·
W
Hästvård Hur ska ett sår vara för att man ska använda Jodopax på det :confused:
Svar
1
· Visningar
1 475
Senast: Magdalena
·
W
Hästvård Vad är koksaltlösning :confused: När använder man det o.s.v :confused:
Svar
3
· Visningar
2 426
Senast: elodtgg
·
M
Hästvård Vad tror ni följande problem kan bero på? Det går oftast bra att sitta upp på hästen, när man har longerat eller lett på promenad...
Svar
8
· Visningar
2 027
Senast: settan
·
Hästvård Nu har vi kommit pa vad som orsakade shettisfolets blasor pa tungan (tror vi iaf). Eftersom penicillinet inte hjalpte borjade Linda soka...
Svar
2
· Visningar
1 140
Senast: Jillybean
·
Hästvård Min häst gick barfota i somras ca. 3 veckor, då han inte reds utan bara gick på bete. När jag skulle börja rida igen satt vi på skor på...
Svar
10
· Visningar
3 969

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Omröstningar