Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Foder & Strö Första eller andra skörden? Vet att det egentligen inte går att göra det så enkelt. Men om man nu har en bonde med oanalyserat hö som...
Svar
10
· Visningar
2 012
Senast: Idka
·
B
Foder & Strö har hästen i ett stall där de själva odlar och skördar vårt hö. jag vill ha en analys på detta men en sådan finns inte. är det mitt...
Svar
7
· Visningar
1 681
Senast: ang
·
F
Hästvård En kompis till mig berättade att hennes häst, som haft kotledsinflmmation fick Tuppkam sprutat i blodet, genom hals venen. Veterinären...
Svar
9
· Visningar
7 947
Senast: Gammeln
·
C
Hästvård Finns det någon/flera som har hästar som går barfota här?? Undrar bara om det är bra, om man vill låta sin häst gå barfota ska man låta...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 378
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Jag kommer inte ihåg hur länge årets havreskörd ska lagras innan man börjar fodra med den. Nån som vet?
Svar
1
· Visningar
1 777
Senast: Dannie
·
Hästvård Några i stallet har satt på sina hästar regntäcken för det har varit dåligt väder i några dagar. Min häst har gått ute dygnet runt och...
2
Svar
34
· Visningar
4 872
Senast: sova
·
B
Hästvård nu är jag så tröööött. nu idag när jag kom hade grane ett ben som var dubbelt så stort som det andra.. jag tog ut honom men han var...
Svar
2
· Visningar
3 056
Senast: adore
·
B
Foder & Strö Skulle behöva få lite mera fart på pållen som är lite småseg. Vad ger ni före tävling så de ska orka lite mer? Det finns ju olika...
Svar
3
· Visningar
1 419
Senast: Mynta2
·
A
Foder & Strö Hade mer bete än hästar i år och nu undrar jag bara hur länge man måste vänta efter putsningen inna man kan släppa hästarna på betet...
Svar
14
· Visningar
7 742
Senast: tussa
·
B
Hästvård Hejsan! Jag undrar vad det kostar ungefär att ta bort vargtänder?
Svar
6
· Visningar
2 431
Senast: **BORTTAGEN**
·
F
Foder & Strö Jag minns att smb rp/MJ kvoten ska ligga på ca 6 (minst) Men hur mycket ska ca/P-kvoten ligga på då? Kan man få en bra foderstat när man...
Svar
2
· Visningar
1 443
Senast: frust_frust
·
F
Foder & Strö Jag har under sommaren inte gett min häst lusern och därför har den legat i stor plasttunna utan lock hela sommaren. Kan man ändå ge av...
Svar
1
· Visningar
1 414
Senast: sanne
·
L
Hästvård Jag undrar om någon har erfarenhet av en krosskada eller fraktur på griffelbenet? Jag har just fått konstaterat att min hästs spricka på...
Svar
5
· Visningar
3 258
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö Verkar vara en guldgruva att tillverka kraftfoder till häst? Här på forumet har jag sett bla Kraft, Dodson, Åsebro, Prix, Fibergi, m.m...
Svar
8
· Visningar
1 858
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Hej hopp! Kan någon vänlig själ lite snabbt tala om vad en treårig häst har för näringsbehov? Naturligtvis saknas just de sidorna i...
Svar
7
· Visningar
1 663
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Vad kostar det att skicka i väg på analys?Är det jätte dyrt eller?Sen har jag sett att en del av er har setat och "lekt"med foder...
Svar
8
· Visningar
2 083
Senast: seifur1
·
Foder & Strö Några tips på alternativa kraftfoder? Jag har haft henne sen hon var 7 månader gammal och hon har alltid varit en orädd dam. Nu har hon...
Svar
19
· Visningar
5 751
Senast: Sidney
·
Foder & Strö Hej ( igen..) Ett tag sedan jag var här & rådfrågade om mitt arabsto som äter uruselt med hö. Det gör hon fortfarande, men har tagit...
Svar
8
· Visningar
3 389
Senast: Nina83
·
E
Foder & Strö HAvre, betfor, hö och mineraler ? Altså är det tillräckligt.. eller borde man ge den kraft och/eller fibergi istället/oxå ?
Svar
6
· Visningar
1 685
Senast: RussPuss
·
S
Foder & Strö Personen som äger mitt stall ville inte göra analys på ensilaget vid skörd (tyvärr fick jag veta det för sent för att själv kunna ta...
Svar
10
· Visningar
2 197
Senast: psychogrrl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp