Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det är väl 120e gången jag ser motsvarande fråga.
Det finns inget svar, volymvikten är olika från parti till parti. Om man vill veta hur mycket näring man ger måste man kolla med våg, folk har råd att köpa en häst för X antal tusen o hålla den för ett par tusen i månaden men inte att köpa en våg för ett par hundralappar.
PL
Jag har oxå investerat i likadan våg som Nina83. (tack nina för tipset ) Säger bara: Rekommenderar!!! Den är superbra. Använder en 10 l hink istället för den lilla byttan som följer med. Ska väga upp 1 kg lusernhack och det blir mycket lusern.
Säger bara: Rusa iväg och köp en våg och ha i stallet. Suveränt!
Jag trodde det var en rejäl våg med ordentlig platta>?! Den där väger väl bara upp till MAX 1 kg, eller? Svårt att placera en hink på kanske....men det kanske går förresten...????
Den på Rusta väger upp till 3 kg och när jag väger upp lusernet (hack) tar jag bort skålen som kom med och använder en 10 L hink istället. Fungerar kalasbra!!!
Foder & Strö
Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...