Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Hej Alla! Några kanske vet att jag har en fånghäst (just nu ser jag sista anfallet som en nära döden upplevelse :(). Jag ska satsa på...
Svar
1
· Visningar
778
Senast: turbofling
·
Hästvård Hur ofta ska man stretcha en häst?? Del säger att man ska/kan göra det varje dag och del att man inte ska göra det varje dag, då hästen...
Svar
6
· Visningar
1 219
Senast: Bucus
·
B
Hästvård Min nordis har fått en stor bula vid ögat, den är hård och ömmar inte alls vid beröring. Det verkar inte som att den stör honom på något...
Svar
3
· Visningar
2 094
Senast: Boll
·
Hästvård känner en som för en vecka sen var iväg och undersökte sin 11-åriga new forest. Stoet har varit halt till och från sen tidigt i sommras...
Svar
9
· Visningar
1 384
Senast: Alexandra_W
·
P
Foder & Strö Min inackordering har räknat ut foderstater till sitt halvblod (ca 500kg) och sin C-ponny (ca 300kg) där de skall ha en liter betfor (ej...
Svar
5
· Visningar
1 104
Senast: Magdalena
·
P
Foder & Strö Det går väl inte på freefarm? Har en painthingst på 16 månader. Ungefärlig vuxenvikt är väl 450-500kg skulle jag tro. Hur mkt energi och...
Svar
1
· Visningar
934
Senast: Magdalena
·
S
Foder & Strö Vad är foder jäst bra för??
Svar
1
· Visningar
784
Senast: Lollipop
·
J
Hästvård Häst,20 år. vill inte lyfta och böja h bf. När hon galopperar hoppar bakbenen kortare språng, jämfota nästan. Halt. Tyckte mig se tecken...
Svar
5
· Visningar
1 461
Senast: joo
·
M
Foder & Strö Var kan jag skicka hö på analys? (olika alternativ) Vad bör man få uppkollat (mineraler etc)? Vad kostar det? Har nämligen hört att det...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: Mina
·
Foder & Strö Den här frågan hamnar nånstans emellan foder och hästvård men eftersom jag ser der som ett foderproblem så lägger jag den här. I det...
Svar
10
· Visningar
1 354
Senast: Shaggy
·
F
Hästvård min häst har tappat i vikt och jag funderar på om det kan vara pga av hennes tänder, jag har inte raspat dom på henne innan. ngt som vet...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: absolut
·
B
Hästvård Min häst ömmar i ryggen sen jag bytte sadel.. Han ömmar när man rör honom och trycker över ryggen.. han har dessutom två hårda knutor...
Svar
13
· Visningar
1 696
Senast: strumpan
·
G
Hästvård På en häst som jag red tidigare kylde vi benen och sen lindade med fleecelindor över natten ett tag. Ibland isbalsam istället för att...
Svar
7
· Visningar
1 025
Senast: sova
·
Foder & Strö På tal om proteinchock, kan man få det av för mycket protein t ex Krafft Protein.? Inkörningsproblem eller? Har inte sett det, men nån...
2
Svar
25
· Visningar
4 608
Senast: sova
·
M
Hästvård Har varit iväg med min lilla pålla till klinik och gjort en utredning, sökte för att hon ofta snubblar, sist var det riktigt nära att gå...
Svar
4
· Visningar
2 963
Hästvård I går ringde min hästskötare och berättade att hästens ena öga var helt igensvällt. Han var dock vid mycket gott humör, åt, hade ingen...
Svar
1
· Visningar
1 476
Senast: **BORTTAGEN**
·
F
Foder & Strö Denna tråd ska väl ligga mellan hästvård och foder antar jag .... Har bytt stall för ett tag sen. Första veckan var det en tjej som...
2
Svar
22
· Visningar
22 325
Senast: Gulig
·
J
Hästvård Detta fick jag helt oväntat höra från min hovis idag: "har han haft några skador ni vet om?", "varför jag frågar är för att det är...
Svar
1
· Visningar
2 283
Hästvård En kompis häst fick fång för någon vecka sedan :(, detta satte igång lite funderingar i min skalle :confused:.... D sägs juh, en gång...
Svar
6
· Visningar
1 655
Senast: Haukur
·
T
Hästvård hur ofta avmaskar ni era unghästar??min gamling avmaskar jag 3 ggr/år.men unghästar har jag hört att det är annat med?! /Tess :bump:
Svar
1
· Visningar
790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka