Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Har precis fått hem min höanalys. Resultatet är ävl inte så där jättebra. Kan någon mer erfaren person säga om detta är mycket eller...
Svar
10
· Visningar
1 434
Senast: Tuki
·
C
Foder & Strö Någon som ger det till sin häst? Hur mycket ger ni/dag och vart köper ni det ifrån?
Svar
9
· Visningar
1 303
Senast: Nightrider
·
R
Foder & Strö Har hört att man inte ska utfodra hästar med nyskördad färsk havre utan låta den ligga i ett halvår först, men jag vet inte varför? Vad...
Svar
14
· Visningar
5 687
Senast: favoritponny
·
F
Hästvård :cry: Har ni några tips på bra sätt att få bort hästlöss?? Alla svar är tacksamt emottagna! :crazy:
Svar
15
· Visningar
7 110
Senast: favoritponny
·
I
Foder & Strö Skulle gärna vilja ha förslag på bra böcker om hästfoder av olika slag, om hur man gör en bra foderstat samt info om olika sorters...
Svar
2
· Visningar
1 225
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård För ca två veckor sedan upptäckte jag en lite vit "flisa" i pålles öga. Den kollades upp av vet. under veckan han fick...
Svar
9
· Visningar
1 552
Senast: Nina83
·
Hästvård Min häst hade när jag köpte honom vad som såg ut som märken efter ett hästbett på halsen just under mankammen. Jag tänkte att det...
Svar
3
· Visningar
1 242
Senast: Rimfaxe
·
Hästvård Jag undrar jag om inte den vita herren faktiskt är BRA! Dvs att ledsprutning nummer två gett resultat. Nu ska man inte dra förhastade...
Svar
4
· Visningar
943
Senast: majja22
·
B
Foder & Strö Varför ger man hästar jäst?
Svar
3
· Visningar
1 184
Senast: Heero
·
Foder & Strö Är det någon som vet något muslifoder som har ungefär samma näringsvärden som Krafft Rehab har? Krafft Rehab är ett konvalecentfoder...
Svar
14
· Visningar
1 447
Senast: artemis
·
B
Hästvård Är det någon särskild nackdel med att ha en gammal häst på lösdrift? :confused: Jag tänkte på leder och så... de rör sig ju mer än i...
Svar
4
· Visningar
2 063
Senast: Millis22
·
G
Hästvård \"fjällar\" päls från benet? Pållan har fått något mysko på ena bakbenet. På hasspetsen "fjällar" hon lite päls. Ungefär som det kan se...
Svar
1
· Visningar
1 208
Senast: Milosari
·
T
Foder & Strö Hej! Jag har en fråga. den handlar inte om min häst utan jag ställer den endast av ren nyfikenhet: säga att det finns en fet häst som är...
Svar
18
· Visningar
2 615
Senast: Jessica
·
M
Foder & Strö Torrsub. 84% smrp 39 g/kg mj 7.4 mj/kg ca3.1 g/kg P 1.6 g/kg mg 1.2 g/kg K 13.0 g/kg Använder i övrigt hippo basic, lite pelletsbetfor...
Svar
6
· Visningar
1 054
Senast: merman
·
Foder & Strö vad tyckte nu om det iså fall?? Hjälpte det?
Svar
2
· Visningar
1 199
Senast: ylvalill
·
Foder & Strö Nu ska ni få något att fundera på. På foderforumet på tyska www.pferd-aktuell.de skriver användare ofta att de måste fodra...
Svar
1
· Visningar
1 097
Senast: Nina83
·
Hästvård Ponnyn är helt friskförklarad :D De svullna benen ska jag linda med alsolomslag (svullnaden gick ner när vi linlöpte idag)och jag...
Svar
11
· Visningar
1 172
Senast: Inte_Ung
·
S
Hästvård min häst bara ÄLSKAR å rulla sig speciellt i den lerigaste delen av hagen :crazy: så nu varje gång jag ryktar henne så känns det helt...
Svar
12
· Visningar
1 476
Senast: **BORTTAGEN**
·
O
Hästvård Vad ligger hästens kroppstemperatur på?! Normalt sett...är det en grad högre än vi människor (dvs 37.5-38.5)?! Kan det variera från häst...
Svar
9
· Visningar
15 998
Senast: Pisan
·
M
Foder & Strö I blivande stallet blir det bara utfodring två gånger om dagen :( Jag har inte möjlighet att alltid kunna ge en extra gång. Det bli...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Hawaii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka