Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min valack kan liksom snubbla till med bakdelen ibland. Det känns som han liksom tappar ett ben efter sig. Det händer kanske en-två ggr...
Svar
19
· Visningar
1 765
Senast: SaraMara
·
Foder & Strö Mitt föl är nu 3 månader och jag ska sänka Mj och smbrp. Har i mitt SLU-häfte räknat ut att Mj behovet ska sänkas till 70 % fram till...
Svar
1
· Visningar
839
Senast: Magdalena
·
T
Foder & Strö jag funderar på att köpa en ettåring,och undrar på ett ungefär vad man ger för foder till sin lilla pojke?alltså hur mycket hö,ska han...
Svar
8
· Visningar
1 600
·
A
Foder & Strö Jag har precis fått min analys på mitt nyinköpta hösilage och värdena är över all förväntan! 89 g SmRP/kg foder!!! :eek: :D :banana...
Svar
2
· Visningar
937
·
Hästvård ...vad innebär det? Kan någon ordagrant förklara det för mig. Hittar ingen bra bild i mina böcker. Tack på förhand!
Svar
13
· Visningar
9 775
Senast: Gulig
·
Hästvård Min häst har vätska i knäna, ej ledgångsgalla. Har kollat allt med vet (allt är okej, inget som påverkar), men vet ej vad jag ska göra...
Svar
1
· Visningar
1 181
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Mitt lilla "renoveringsobjekt" kom till stallet i våras och var ett riktigt praktexemplar på häst som fått mycket hö men med på tok för...
Svar
4
· Visningar
1 065
Senast: jemeni
·
T
Foder & Strö Vad är det för skillnad mellan lusern och lusernpellets? I programmet optignägg står det i en av rutorna lucern, menar de då...
Svar
3
· Visningar
925
Senast: Nina83
·
T
Foder & Strö Har precis fått hem min höanalys. Resultatet är ävl inte så där jättebra. Kan någon mer erfaren person säga om detta är mycket eller...
Svar
10
· Visningar
1 431
Senast: Tuki
·
C
Foder & Strö Någon som ger det till sin häst? Hur mycket ger ni/dag och vart köper ni det ifrån?
Svar
9
· Visningar
1 301
Senast: Nightrider
·
R
Foder & Strö Har hört att man inte ska utfodra hästar med nyskördad färsk havre utan låta den ligga i ett halvår först, men jag vet inte varför? Vad...
Svar
14
· Visningar
5 685
Senast: favoritponny
·
F
Hästvård :cry: Har ni några tips på bra sätt att få bort hästlöss?? Alla svar är tacksamt emottagna! :crazy:
Svar
15
· Visningar
7 100
Senast: favoritponny
·
I
Foder & Strö Skulle gärna vilja ha förslag på bra böcker om hästfoder av olika slag, om hur man gör en bra foderstat samt info om olika sorters...
Svar
2
· Visningar
1 221
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård För ca två veckor sedan upptäckte jag en lite vit "flisa" i pålles öga. Den kollades upp av vet. under veckan han fick...
Svar
9
· Visningar
1 549
Senast: Nina83
·
Hästvård Min häst hade när jag köpte honom vad som såg ut som märken efter ett hästbett på halsen just under mankammen. Jag tänkte att det...
Svar
3
· Visningar
1 240
Senast: Rimfaxe
·
Hästvård Jag undrar jag om inte den vita herren faktiskt är BRA! Dvs att ledsprutning nummer två gett resultat. Nu ska man inte dra förhastade...
Svar
4
· Visningar
942
Senast: majja22
·
B
Foder & Strö Varför ger man hästar jäst?
Svar
3
· Visningar
1 181
Senast: Heero
·
Foder & Strö Är det någon som vet något muslifoder som har ungefär samma näringsvärden som Krafft Rehab har? Krafft Rehab är ett konvalecentfoder...
Svar
14
· Visningar
1 446
Senast: artemis
·
B
Hästvård Är det någon särskild nackdel med att ha en gammal häst på lösdrift? :confused: Jag tänkte på leder och så... de rör sig ju mer än i...
Svar
4
· Visningar
2 062
Senast: Millis22
·
G
Hästvård \"fjällar\" päls från benet? Pållan har fått något mysko på ena bakbenet. På hasspetsen "fjällar" hon lite päls. Ungefär som det kan se...
Svar
1
· Visningar
1 207
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp!
  • Hullbedömning - hur tjock/smal "ska" hunden vara?

Hästrelaterat

Tillbaka