Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst är otroligt kittlig och blir ganska sur när jag borstar. Han vispar med svansen och trampar runt, speciellt på höger sida. Nu...
Svar
11
· Visningar
3 731
Senast: kopparberg
·
B
Foder & Strö Ni med araber, hur mkt hö ger ni till era hästar? Jag har räknat med 7kg till mina två, för att få med lite krafftfoder. Är 7kg rätt...
Svar
11
· Visningar
1 221
Senast: Alexandra_W
·
B
Hästvård Har en häst som fått feber 2 ggr den här veckan. Förmodligen har han blivit kall om njurarna. Han har kissat mycket och har feber på...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: blackie
·
J
Hästvård Det är hysteri kring min hästs man för tillfället. Alla säger att det är löss och jag tror att det är damm eller mjäll. Hur vet man vad...
Svar
5
· Visningar
1 418
Senast: Moniq
·
M
Hästvård Hur gör man för att få ett hållbart och bra resultat? Hur ska den sedan skötas? Hur länge kan bädden ligga innan man byter ut hela? Har...
Svar
3
· Visningar
1 099
Senast: Tuki
·
C
Foder & Strö Har nu läst några intressanta inlägg om att använda vanlig bakjäst istället för den dyrare foderjästen och få ett likvärdigt resultat...
Svar
7
· Visningar
1 369
Senast: Francess
·
T
Foder & Strö Hej! Jag undrar om det är så att en äldre (läs gammal)häst har större protinbhov än en vuxen eller medelålders häst? :confused: Ofta...
Svar
11
· Visningar
1 260
Senast: Tuki
·
Foder & Strö Är det någon idé att analysera höet om hästarna har fri tillgång? Analysen ger ju värdena, men det är ju helt omöjligt att veta exakt...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: Morran
·
Foder & Strö Finns det tillfällen när färdigfoder blir billigare? De flesta sorter är ju ganska dyra, men det är ju mineralfoder med, och om då...
Svar
6
· Visningar
1 019
Senast: Bubbla
·
Hästvård Hade distriktsveterinären ute idag som skulle kolla på min andra ponnys mage. För ca 1 vecka sedan kom det upp en liten knöl nedanför...
Svar
7
· Visningar
1 770
Senast: HannaZ
·
L
Hästvård Har grundat min pålle nu, hon har fått två sprutor för influensan och stelkrampen (equip FT) varav den senaste 9/5 alltså i Maj. men när...
Svar
9
· Visningar
1 059
Senast: Bellapops
·
M
Hästvård Jag undrar hur alla ni på forumet har det med täcken inne och ute, vår stallägare som också släpper ut vägrar att sätta på täcken... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 479
Senast: Kenaz
·
Hästvård Min häst fick en lätt vrickning i ena kotleden för tre veckor sedan. Jag tolkar att den var lätt eftersom hästen inte var synligt halt...
Svar
1
· Visningar
2 573
Senast: joaa
·
T
Hästvård jag är så trött på denna skada nu så jag vet inte vad jag ska göra.min häst fick diagnosen att han var halt på höger framknä i...
Svar
18
· Visningar
1 745
Senast: Tess82
·
Foder & Strö Vore toppen om nån kunde kolla om det är ytterligare något som jag skulle tänka på... Höet har följande värden per kg foder: 8,2 MJ 61... 2
Svar
24
· Visningar
1 930
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Läste på Dynavenas hemsida att deras foder innehåller johannesbröd och att det skulle verka lugnande på nervsystemet. Är inte...
Svar
2
· Visningar
1 750
Senast: ylvalill
·
O
Hästvård När jag skall krafta framhovarna drar han till sig höger framben regält varje gång. Framåt så att jag knappt kan hålla det kvar. Detta...
Svar
1
· Visningar
949
Senast: mizzcat
·
Foder & Strö fodrar med krossad korn o havre nu + betfor, vit o mineral. men det krossade blir väldigt lätt damigt och närings-hållbarheten är inte...
Svar
6
· Visningar
867
Senast: Bucus
·
Hästvård Förra onsdagen (24/9) blev min pålla sprutad med tuppkam och kortison i hovled och kotled pga ledinflammationer. Det var andra omgången...
Svar
5
· Visningar
1 245
Senast: CosmicQueen
·
A
Hästvård I söndags kväll galopperade hästen emot mig i hagen. På måndag morgon kunde hon knappt stå, så ont hade hon i ena frambenet. Ringde vet...
Svar
9
· Visningar
5 446
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka