Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö En liten fråga ang. protein. Har fått tips på att ge min lilla häst lite extra protein. Av någon anledning så gruvar jag mig :crazy: nä...
Svar
17
· Visningar
1 217
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Jag är såå ledsen. Var tvungen att köpa höet först och analysera sedan för bonden ville inte analysera. :mad: Mitt förra hö var kanon...
Svar
11
· Visningar
1 198
Senast: Magdalena
·
L
Foder & Strö Nyttigt eller inte??? Det verkar iallafall mina ponnysar tro. De äter av hjärtans lust...bajset alltså. Någon som har en idé vad det...
Svar
17
· Visningar
1 137
Senast: Boj
·
P
Hästvård Kloka bukefolk. För en tre veckor sedan blev shettisen min akut hängig. Han var som vanligt på morgonen, pigg och vaken. Jag selade på...
Svar
4
· Visningar
1 036
Senast: pippi27
·
H
Foder & Strö har ett normalt hö (mer åt det dåliga hållet) ger även breed,betfor,havre och kalk till mitt föl.Ungefär hur mkt ska jag ge?
Svar
5
· Visningar
861
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Hur länge kan man ha en hösilage bal öppnad? Dom flesta i mitt stall kan använda balar som har stått öppna i flera veckor, kan man...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: Black
·
L
Hästvård har idag vaccinerat min häst, men dock är jag 6 dagar för sent ute, dvs förra året blev han sprutad 11/10 o i år blev det 17/10. nu till...
Svar
8
· Visningar
1 136
Senast: lul
·
Z
Foder & Strö Hej alla! Jag undrar var man kan få tag på nyponextrakt till hästar? Hur gör man örtextrakt? MVH Zad
Svar
2
· Visningar
1 341
Senast: Nina83
·
Hästvård Hur pass mycket brukar det märkas egentligen? Våra två isisar har i sommar och fram till för två veckor sen fått bete, hö och en liten...
Svar
3
· Visningar
1 298
Senast: Icebabe_1
·
S
Hästvård Min häst har fått några knölar på ena sidan, strax bakom sadelgjorden.De är lite olika stora men ungefär som en femkrona. Det är en...
Svar
9
· Visningar
1 235
·
B
Foder & Strö Hur påverkas värdena då? :confused: Om man har en vall, slår hela men sen plastar vid olika tidpunkter, får man då hösilage med samma...
Svar
6
· Visningar
997
Senast: San
·
Foder & Strö ni som ger era hästar det: Hur sjutton får ni dom att äta det? :crazy: Köpte hem idag, och skulle ge lite i samband med maten på...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Johanna_Agge
·
Hästvård Märker nu att pållan börjar få skav av sadelgjorden.Kanske hon blir extra känslig nu när hon släpper hår och vinterpälsen börjar komma...
Svar
1
· Visningar
930
Senast: Torill
·
V
Foder & Strö Jag kanske är ute och seglar, men jag ser inte hur man ska kunna ge detta hösilage i rätt grovfodermängd och kunna rätta till kvoten...
Svar
9
· Visningar
1 149
Senast: sova
·
V
Hästvård Ni med spatthästar, hur fungerar de? går det att rida överhuvudtaget, eller blir de sällskapshästar efter diagnosen? antar att själva...
Svar
10
· Visningar
1 585
Senast: Balderum
·
L
Hästvård har tagit det beslutet nu!=( även om de är ett svårt beslut så måste man tänka på hästen i de läget..tog ut vetrinären och han...
Svar
11
· Visningar
1 370
Senast: Arabis
·
T
Hästvård När jag tog in hästarna nu ikväll upptäckte jag att mitt ena sto var väldigt svullen runt kotan, karleden. Hon blev verkad i förrgår och...
Svar
4
· Visningar
2 213
Senast: Thuja
·
S
Hästvård Da forrytteren min skulle renske hoven på hans høyre bakben i går, ble han SINT! Ørene flatt bakover og glefs glefs! :mad: Han har i...
Svar
1
· Visningar
1 044
·
I
Hästvård Varning... Lite väl långt ;) Har en tre årig halblodsvalack som har haft kolik tre gånger på två veckor nu... Har under dessa 13 åren...
Svar
6
· Visningar
1 389
Senast: Indian
·
V
Foder & Strö vad är det bra för?
Svar
6
· Visningar
916