Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Har ett flertal gånger varit hos hästuppfödare och är väldigt förvånad över slarvet som tycks råda där. Unghingstar som står och trängs...
Svar
5
· Visningar
977
Senast: athena
·
Foder & Strö Har ett hösilage med 7,0 MJ och 66 smrp. När jag räknar så får jag ett högt proteininnehåll och ett för lågt energivärde, så jag behöver...
Svar
7
· Visningar
889
Senast: pys1
·
B
Foder & Strö jag börjar inse att jag kanske måste göra en höanalys för att kunna hitta rätt foder till min fjording. Och då har jag lite frågor om...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: Nina83
·
A
Foder & Strö jag undrar hur högt energibehov MJ min ponny har. han är en connemarakorsning på 19 år. han är 139 cm hög och han rids ca 6 dagar i...
Svar
3
· Visningar
1 201
Senast: Bucus
·
M
Foder & Strö Maxad, maffig D-ponny. Blir riden varge dag(30-120 min). 0.6 kg havre, 50 g mineraler, 0.5 kg betfor, 30 ml B-vitamin, en tsk. vitlök...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: majola
·
Hästvård Pållen har den senaste veckan varit varm i alla sina ben och hovar. Inte jättevarm men mer än vad som är normalt.. Han är även lite...
Svar
10
· Visningar
1 665
Senast: Nina83
·
B
Foder & Strö På vårt stall har de flesta analyserat sitt hö, men inte någon har analyserat havren. Min häst får ca. 3-4 kg havre per dag och jag...
Svar
1
· Visningar
1 022
Senast: Magdalena
·
J
Hästvård Jag har ett dilemma... Läget är så här: Min häst har nu en period varit väldigt spänd och låst i sin kropp, hon blir varje höst i...
2
Svar
38
· Visningar
2 286
Senast: julia_v
·
Foder & Strö Kan nån vänlig själ säga hur mkt kalcium, fosfor o magnesium Betfor innehåller?
Svar
3
· Visningar
816
Senast: Bucus
·
Hästvård Hästarna i stallet går nu på ett klöverbete under tiden stallägaren är uppåt landet o jagar. Så jag tar hand om alla tre hästarna varav...
Svar
2
· Visningar
1 107
Senast: Spirit
·
Hästvård Hej! Vår ponny har en misstänkt hovböld, men hovslagaren kunde inte hitta var den satt när han var ute i veckan. Dock tyckte han att jag...
Svar
8
· Visningar
6 510
Senast: Cim
·
A
Foder & Strö Ridsport.nu skriver "Fetman beror inte på hö Ingen häst blir fet av hö. I stället ska hästen få tillgång till så mycket hö som den vill...
Svar
13
· Visningar
1 231
Senast: Pirayan
·
L
Hästvård Har en liten fråga.. Är det riskfyllt att flytta en häst (innan han är vaccinerad mot hästinfluensa) till ett ganska stort stall, med...
Svar
1
· Visningar
803
Senast: **BORTTAGEN**
·
V
Hästvård undrar om det är bra at hästen står inne ved hälta? Dom är ju skapad för at vandra rundt lite hela tiden, och det är ju det bästa för...
Svar
5
· Visningar
1 015
·
S
Hästvård Jag ska klippa min ponny och behöver lite tips å råd... Ska man klippa mot-medhårs? Vilken längd ska man ha? Vill klippa hästen...
Svar
2
· Visningar
831
·
B
Hästvård Skall klippa lillpållen. Har för mig att jag sett en sida med olika "frisyrer". Ska prova en spårklippning eftersom han går ute mycket +...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: sprallisen
·
B
Hästvård det här kanske låter konstigt men ja ska prova o ha två magneter en plus och en minus på min hästs framben eftersom han har typ on i...
2
Svar
24
· Visningar
5 146
·
D
Foder & Strö Får inte ge hösilaget som jag tänkt nu när jag ska byta stall då alla de andra ger hö & hästarna går ihop i hagarna.... Handlar om ett...
Svar
2
· Visningar
805
·
S
Hästvård Är det någon fara om min häst äter jordnötter? Hon stal några från mig idag och verkade gilla det jätte mycket!! Men jag gav inga fler...
Svar
3
· Visningar
2 048
·
Foder & Strö Jag ger 1 dl linfrö till min häst (har ingen aning om vad det kan väga) och nu undrar jag om det är viktigt att räkna med det i...
Svar
2
· Visningar
797
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka