Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö har ju nu tänkt köpa ishavsalger ...men kan man ge det med foderjäst :confused:
Svar
6
· Visningar
868
Senast: AlexH
·
K
Hästvård Hej! Till att börja med, många hästar fler problem!!! :crazy: Har nu fått en ny häst i stallet och vad börjar, nya problem... Ja, ja...
Svar
11
· Visningar
4 505
Senast: gulan
·
E
Hästvård Såg ett föltäcke i Hööks och funderar på om man kanske ska inhandla ett till varmblodsfölet. Eller är det onödigt? Vi har haft flera föl...
Svar
6
· Visningar
2 789
Senast: Eem
·
A
Hästvård Jag har avmaskad med enbart Cydectin i ett par år nu. Det tar ju allt utan bandmask, varar länge osv. Har varit på seminarier som...
Svar
5
· Visningar
1 165
Senast: Francess
·
T
Foder & Strö Jag har köpt in ett par ton av förra årets hö som komplement till årets hö. Mest för att pållarna ska kunna få lite mera stråfoder att...
Svar
5
· Visningar
842
Hästvård I juli fick mitt sto en skada på gaffelbandet, vet ord. lättare ridning så länge svullnaden inte blev värre. Ca en mån senare började d...
Svar
3
· Visningar
1 478
Senast: Haukur
·
Hästvård I förrgår var vet. här och kollade pungen på min relativt nykastrerade ponny, eftersom den var svullen sedan kastrationen för drygt tre...
Svar
4
· Visningar
1 352
Foder & Strö Hur påverkar halmen foderstaten? Jag har försökt hitta detta nånstans, men har inte lyckats hitta nåt. Vad innehåller halm egentligen...
Svar
10
· Visningar
1 323
Senast: Bucus
·
Hästvård Min valack har över en månadsperiod blivit stel och stapplig och ovillig till arbete. Jag misstänker en erlichiainfektion, vi ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 515
Senast: fejko
·
Foder & Strö Någon här som har erfarenhet av dessa örtblandningar ? Gärna dem för hästar med luftvägsproblem. :)
Svar
2
· Visningar
915
Senast: PeGe
·
Hästvård vad kan det bero på att pållan är det? :p Mest nertill, lite över kotan över karleden. Mest på bakbenen. Det är inga gallor, men hon är...
Svar
2
· Visningar
935
Senast: Heero
·
Foder & Strö Sitter här i foderstatsdjungeln och räknar och ett foder som passar perfekt in just nu är Hippo Alfa. Problemet är att det handlar om en...
Svar
4
· Visningar
1 183
Senast: Moniq
·
V
Hästvård vad är ca priset för att röntga benen på en häst? hur fungerar apparaten? ska hästn sövas, är det ngt annat man bör veta? jättetacksam...
Svar
1
· Visningar
786
P
Foder & Strö men jag måste då bara veta vad det är för skillnad på näringsinnehållet i betfor och lucern pellets ? och om det går att "räkna om" hur...
Svar
8
· Visningar
952
Senast: Nina83
·
M
Hästvård Där jag har min häst nu så står hästarna på något bäddliknande. Halm där de bara mockar bort endel av skiten. Inget kalk eller nåt. Bör...
Svar
7
· Visningar
1 046
Senast: Bia
·
T
Hästvård Jaha, nu kommer man hem från semestern och får reda på att shettisen haft fång en vecka. Hon har fått finadyne (heter det väl?) men...
Svar
4
· Visningar
1 077
Senast: Luff
·
K
Foder & Strö Jag är relativt ny på det här att räkna foderstat själv, men gör det iallafall utifrån SLUs häfte och Christina Planck + lite småtips...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Krabban
·
Foder & Strö Gammal hbl valack (-82) Rids fullt. Äter 12 kg hö/dag Betfor, lusern samt fibergi nu. Vill byta ut fibergin mot något annat, han är...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: Jessica
·
M
Hästvård Har försökt söka på andra trådar men inte hittat om detta. Jag tänkte spårklippa min häst men då "ingår" ju magen med. Är det någon som...
Svar
5
· Visningar
1 117
Senast: stranger
·
Hästvård Patsy har återigen(!) hittat ngnting i hagen att skära sig på, fastän jag har gått igenom den ordentligt. En av de andra hästarna har...
2
Svar
25
· Visningar
2 546
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar