Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Den 1a oktober gick jag och min hbl valack omkull i ridhuset, inget jättedramatiskt, galopperade lugnt på volt, red in på mitten, bytte...
Svar
12
· Visningar
1 440
Hästvård Ja har inte en aning om var ja ska lägga denna tråd... Ja skulle helt enkelt vilja veta mer om hästar med kvickdrag eller början till...
Svar
8
· Visningar
2 355
Senast: Martina_o_jag
·
Foder & Strö Jag måste ge mina två varmblod proteintillskott och undrar nu lite om dessa fodermedel. Jag har föra vintern fodrat med sojamjöl och var...
Svar
2
· Visningar
852
Hästvård min häst har "vaggande" gång. Hon vaggar fram och tillbaks i sidled när hon travar. Hon vickar också med huvudet i sidled när hon...
Svar
11
· Visningar
2 720
Senast: Lydia
·
Hästvård Är det någon här som vet hur B-vitamin brist yttrar sej.Hade min hovslagare här igår och diskuterade lite med honom om att min häst...
Svar
3
· Visningar
1 223
Senast: Boj
·
Foder & Strö :crazy:det har ju blivit sånt strul med höet och analyser osv, så nu har vi fått göra om allt med hösilage, och analysen ska komma nu i...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: YorkWann
·
L
Foder & Strö Har säkert vart uppe en tråd förut , men gör en till. Vart köper ni ert foder ? Havre , Betfor , Mineraler? Även spån och hö? Och vad...
Svar
7
· Visningar
1 288
Senast: Thrandur
·
L
Hästvård Vad kan det finnas för orsaker till att hästen drabbas av det?
Svar
10
· Visningar
3 257
Senast: Gulig
·
Foder & Strö Hej! Vi har fått vårt hösilage nu, men det finns ingen analys och trots att jag bad och tiggde om att få en från bonden bestämde han...
Svar
2
· Visningar
710
Senast: Lavinia
·
H
Foder & Strö Vad betalar ni för en säck hippo lusernpellets ungefär?
Svar
5
· Visningar
804
Senast: sissu
·
Hästvård Visst är den gosig?! Visst var min tös fin förra vintern, vältränad och helklippt. Kort fin man och smala ben under alla täcken. Men nu...
Svar
11
· Visningar
1 227
Senast: Sesselja
·
L
Hästvård igår avlivades han!=/ usch va hemskt att veta att man inte kommer träffa dem på lääänge!! o snart är de dags för min andre häst!!! :(...
Svar
4
· Visningar
950
Senast: Tildus
·
Hästvård Hej! Jag vill veta allt om buköppningar. Konvalecenttid, faror, ja, allt. Anledningen är att min häst fick kolik i helgen och de var...
Svar
12
· Visningar
1 492
Senast: Maris_
·
P
Foder & Strö Mitt 18-åriga hbl-sto får hel havre. Problemet är att hon blir väldigt pigg av havren, finns det ngt annat man kan ge för att byta ut en...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: suzukits
·
J
Foder & Strö Har precis fått min ´höanalys, som följer: Råprotein; 74 g/ kg torrsubstans Smältbart protein, 38 g / kg Energi:9,0 MJ/kg Har en...
Svar
1
· Visningar
702
Senast: Nina83
·
P
Foder & Strö Vart skickar ni era hö-prover för att få analys? Vad kostar det?
Svar
1
· Visningar
737
Senast: Nina83
·
B
Foder & Strö Hur mycket är ett mått fosforbalans i gram?(inte hur mycket fosfor ett mått innehåller, det vet jag) Håller på att räkna ut vad...
Svar
15
· Visningar
1 192
Senast: ang
·
T
Hästvård Har en liten fundering om vill veta lite mera om en häst som har diskbråck mellan kotor i höftbenet? Vill veta ALLT! *Nyfiken* :) :)
Svar
2
· Visningar
898
Senast: Tomaten
·
E
Hästvård Min ena lilla minishettis jag har till sällskap hade ett problem igår morse. Jag ledde ur han ur boxen och båda bakbenen hakade lixom...
Svar
2
· Visningar
688
Senast: Elwis_86
·
L
Foder & Strö Hur ger ni era hästar vatten i hagen på vintern? Att ställa ut en vattenhink i hagen är ju ganska meningslöst, den fryser ju på nolltid...
Svar
13
· Visningar
1 790
Senast: gonkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?