Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård JAg har en 7 årig hopphäst som jag så gott som jämt använder lindor på. Anledningen är att personalen inte sätter på damasker eller...
Svar
10
· Visningar
1 348
Senast: CosmicQueen
·
T
Hästvård Hej alla! Hur gör ni? Röntga ni benen på era unghästar ( för att få dem friröntgade till försäkringen) före det att ni sätter igång med...
Svar
6
· Visningar
883
Senast: **BORTTAGEN**
·
N
Hästvård Vad kan detta ställa till med? Och finns det ngt man kan göra? Hovlagaren borde väll kunna räta upp det endel? Tacksam för svar :)
2
Svar
21
· Visningar
6 568
Senast: ameo
·
S
Hästvård ...siden vannslangen har frosset! :mad: Oppdaget her en dag at det ikke var noe vann i badekarene til hestene... De stod og skrapte...
Svar
7
· Visningar
1 072
Senast: Lobelia
·
B
Foder & Strö Hej! Har ett 16-mån halvblod, som är lite för rund om magen. Hon är avmaskad och utfodras med uträkning av analyserat hö: 56g smältbart...
Svar
2
· Visningar
807
Senast: **BORTTAGEN**
·
J
Foder & Strö Hur mycket vitaminer inehåller ett "normalt" hösilage? När jag inte har räknat med hösilaget så fattas det: Vitamin B1: 23-33 mg...
Svar
3
· Visningar
718
Senast: Jaba
·
Foder & Strö Hobson & Dorell Är det någon som har erfarenhet av dessa produkter. Mitt sto som fölade i somras har blivit så "urlakad" av sin lille...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 226
Senast: Mitra
·
C
Hästvård Patellaupphakning & Tuppspatt Har sökt både på Buke och på "nätet" i kväll om dessa 2 åkommor. Och det lilla jag har hittat, så tycker...
Svar
6
· Visningar
4 206
Senast: Domaren
·
Foder & Strö någon som har betfor värderna nära till hands? jag skulle gärna vilja bli uppdaterad på dem .. MJ/smrp/mg/ca/p ?????
Svar
4
· Visningar
1 234
Senast: Bucus
·
Hästvård Vad tycker ni om det? Jag har ju hållit på sådär med min gammla häst, med slitna och söndriga ben..... Hade inte tänk att hålla på med...
Svar
11
· Visningar
1 631
Foder & Strö Går det att få tag på sojaolja? Var i så fall och hur mycket kostar den?
Svar
7
· Visningar
1 991
Senast: Tillis
·
S
Foder & Strö Jag brukar köpa hel havre av en bonde, men nu i senaste leveransen så sa han att han bara hade havre / korn blandning. Och jag glömde ju...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: shampiz
·
Hästvård Har en häst som är uttåad på stt framben, han sätter ner utsidan markant före insidan. Är detta något man kan göra något åt, han har i...
Svar
7
· Visningar
1 087
Senast: Liselott76
·
S
Foder & Strö Kan någon hjälpa mig med detta? Jag skall ge min häst salt i fodret, kan jag ge vanligt hushållssalt eller måste det vara ett speciellt...
Svar
3
· Visningar
897
Senast: westcob
·
J
Foder & Strö Är det farligt att överdosera A och D-vitamin? Vad är max-givan per dag? mvh Jessica
Svar
10
· Visningar
1 182
Senast: Jessica
·
B
Hästvård Min häst har förmodligen en hovböld på gång. Ömmar i vä fram på hårt underlag, ömmar för visitertång och är varm i hov och kronrand...
Svar
2
· Visningar
1 607
Senast: strumpan
·
Foder & Strö Jag har nyss bytt till det, och både jag och mina ponnys är hur nöjda som helst :bow: Är det fler här som provat detta hö? Har era...
Svar
3
· Visningar
730
Senast: Nina83
·
R
Foder & Strö Jag slänger alltid det överblivna. Vi krossar själva, och jag har alltid trott att krossat korn tappar näringen efter ett dygn som...
Svar
2
· Visningar
811
Senast: Rejält_felskapad
·
B
Hästvård Hej! Min D-ponny har patellaupphakning. Hon fick det då hon var 1½ år gammal. Nu är hon 6 år. Hon rids regelbundet och är vältränad och...
Svar
6
· Visningar
1 509
Senast: mirjada
·
G
Foder & Strö tror ja d va :o har en bekant som ger sin häst fri tillgång på hö men väldit mycke kraftfoder 4 l fibergi 3,5 l havre 1 ,5 l av nån...
Svar
12
· Visningar
1 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2024
  • Liten fodertunna?

Hästrelaterat

Omröstningar