Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Vill höra hur era hästar trivs att gå på lösdrift året runt,även vid vintertid? Det är visserligen bra för hosthästar,men även för...
Svar
18
· Visningar
1 926
Senast: Sesselja
·
S
Foder & Strö I 25 kg säck? Prisskillnad på mix, hack och pellets? Måste veta!
Svar
9
· Visningar
1 115
Senast: Sirisiri
·
Hästvård Jag undrar om jag kan "rida" (skritta på lång tygel) min häst som är skadad. han har problem med att räta ut sitt ena framben = ojämn...
Svar
9
· Visningar
1 176
Senast: Lena
·
S
Hästvård Min häst sträckte gaffelbandet och böjsenan för ett antal veckor sedan. Har börjat skritta det kändes bra. Vetrinären sa att hon ska...
Svar
3
· Visningar
940
Senast: Spatt
·
H
Hästvård Min pålla har ända sedan jag köpte henne haft större vänsterknä fram. Hon är vet. besiktad 2ggr, men inget böjprov har gjorts då min...
Svar
7
· Visningar
978
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Lägger en tråd här med, med risk att bli lynschad. Tänkte att det e fler som passerar här o jag skulle verkeligen vilja ha tag i dethär...
Svar
17
· Visningar
1 584
Senast: Svartfot
·
P
Hästvård Nej, nu har det väl slagit slint pá människorna här nere..... Skulle köpa kalk för att grunda bedd härom dagen och fár till svar att det...
Svar
5
· Visningar
1 022
·
Foder & Strö Nu har min 5-åriga MKT kräsna arabfröken ätit sitt hösilage i ca 1½ månad. Det går åt rätt håll, & hon börja se riktigt fin ut. Hennes...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Har ett hö med följande värden: smb protein/kg foder: 69g energi/kg foder: 7,7MJ Vilket ger en kvot på ca 9 = GLAD matte! :)...
Svar
4
· Visningar
822
·
S
Foder & Strö Min häst har de senaste åren haft fri tillgång till hösilage ute. Tyvärr så är det för bra värden på hösilaget (och hästen har...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: sanwan
·
Foder & Strö Nu är det sent och jag gör inte det här så ofta... Finns det någon snäll här som kan organisera upp min hjärna lite? Värdena på vårat...
Svar
9
· Visningar
1 318
Senast: Bucus
·
T
Foder & Strö Efter hjälp här på Buke har jag äntligen lyckats att knåpa ihop en foderstat, med en protein/energi kvot på 6.7. Men detta kräver 300g...
Svar
3
· Visningar
717
Senast: Tuki
·
A
Foder & Strö min ponny står i ett stall där de inte har analyserat höet. jag har frågat om de ska göra det men de säger att det är onödigt för de...
Svar
8
· Visningar
975
Senast: alpha
·
A
Foder & Strö Någon som vet om kastanjer kan vara farligt för hästen att äta? Mina shettisar, får 5-6 kg hö om dagen fördelat på 3ggr, ( men inget...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: Icebabe_1
·
Foder & Strö Jag undrar om kraft grov räcker för ett föl på 5mån pluss hack lusern o mineraler. Han går med mamman fortfarande. De får hösilage...
Svar
4
· Visningar
831
Senast: Magdalena
·
P
Hästvård Efter hur láng tid kan man använda hästgödseln pá betesmarken, utan risk för att "smitta ner" marken? Om det är som mull sá bör det väl...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: Pirayan
·
P
Foder & Strö Jag blir snart tokig.... Hur ska man kunna räkna pá vad gräset inneháller i form av näring? Jag vet att om det inte växer pá vintern sá...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Pirayan
·
F
Hästvård I mitt fall gäller det en tvåårig ungponny. Welsh av cobtyp, sto född sommaren 2001. Vad jag vet aldrig avmaskad, åtminstone ej på hela...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: Francess
·
B
Foder & Strö Ni som fodrar med hösilage, ger ni något extra tillskott av D-vitaminer, har läst att det är dåligt med D-vitaminer i hösilage men kan...
Svar
11
· Visningar
1 729
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö Jag har på flera ställen hört att äldre hästar inte kan tillgodogöra sig sitt hö lika bra som yngre. Jag har en nu 21-årig häst, i fint...
2
Svar
22
· Visningar
1 914
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar