Gammal häst och hö.

Vad fin han är! :)
Jag tycker han är i lagom hull, och väldigt fint musklad också!

Vad är det för stam på honom?

Ha ha, han är knapt riden (annat än små skritturar) dom två senaste åren, pga hans ben, så jag blir jätteglad när du säger att han är fint musklad! ;) Inte ofta han får komma ut och trava och galoppera numera, blir mest promenader.
Han var dock väldigt vältränad innan, så det har säkert hjälpt till med att hålla musklarna kvar.

Han är tyvärr av okänd avstamning, men han är en holländsk import - och efter en skimmelhingst. :)

Liknande trådar

Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 355
Senast: Bobloblaw
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 208
Senast: ufot
·
Foder & Strö Har min 8 åriga gotlandsruss på ett lösdriftsstall med hösilage och är i valet och kvalet att släppa i hage med fri tillgång. Har pratat...
2
Svar
20
· Visningar
1 755
Senast: Yrja
·
Foder & Strö Jag förlorade tragiskt nog mitt 5 månader gamla föl för två veckor sedan. Jag har nu fått hem mamma häst från stuteriet. Och som många...
Svar
12
· Visningar
1 803
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama