Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Vet någon vart man kan få tag på artoflex?
Svar
3
· Visningar
2 408
Senast: Ciazon
·
M
Hästvård Min dotter har ett otroligt tunnhudat litet sto, nätt hbl, ser mer ut som fbl. Nu har hon små knottror/knölar på sadelstaden, känns som...
Svar
5
· Visningar
1 416
Senast: Borkan
·
S
Hästvård Hejsan! Jag har en sköthäst som har kronisk bronkit. Vet inget om den sjukdomen förutom att det påverkar luftvägarna. Skulle väldigt...
Svar
7
· Visningar
3 741
Senast: Snobben
·
J
Foder & Strö Hej! jag har fått ganska mycket hö utav min moster, men hon sa att det var septemberhö, vad är det för skillnad på det å "vanligt" hö...
Svar
2
· Visningar
729
Senast: judy
·
Z
Hästvård Jag har lite frågor angående vaccination. Hästen i fråga är grundvaccinerad mot hästinfluensa 2001. Är även grundvaccinerad mot...
Svar
13
· Visningar
888
Senast: domino
·
Foder & Strö Kvoten mellan energi/protein, är det energin delat med proteinet? *försöker förstå detta med att göra foderstater...* :confused:
Svar
4
· Visningar
728
Senast: Magnum
·
Hästvård Näe.. det kan det inte vara eftersom hon inte är med föl.... Märke det för ca ½ år sen när jag skulle göra rent runtom juvret och "dra...
Svar
7
· Visningar
1 197
Senast: Sweet
·
S
Foder & Strö Har räknat lite på foderstater till mina två varmblodstravare med likvärdiga behov. De promenadrids, är ganska så lättfödda och går på...
Svar
3
· Visningar
643
Senast: Sweet
·
S
Hästvård Nyfiken på symptom vi fästingsjukdomar, borrelia och ehrlicia.
Svar
2
· Visningar
828
Senast: Boj
·
A
Foder & Strö Min häst är ett varmblod på 9år rids max 6 dagar i veckan . hon är normal i hullet . Hon äter 1 l havre & 1 l korn + 1liter betfor om...
Svar
2
· Visningar
712
Senast: Jessica
·
J
Foder & Strö En massör som var i stallet ansåg att vetekli och soja var dåligt mot magen och endast skapade oreda på tarmfloran? Jag som trodde...
Svar
4
· Visningar
1 032
Senast: sova
·
A
Hästvård Hur länge varar en sån? Vad är egentligen botulsim, vad är symptomen och går det att bota?
Svar
3
· Visningar
906
Senast: Nafayette
·
Hästvård Hur lurar ni i dem butta? Förra gången fick pållan butta i betfor och det gick alldeles utmärkt. Nu gav jag henne i hennes vanliga... 2
Svar
29
· Visningar
2 335
Senast: Lavinia
·
Hästvård Brukar ni ha samma bädd hela vintern eller gör ni en ny efter halva?
Svar
3
· Visningar
727
Senast: Jossan
·
Foder & Strö Hur mycket kan man ge??? är det farligt att ge för mycket???
Svar
17
· Visningar
2 767
Senast: Ciazon
·
Hästvård Min islandshäst har fått sprickor ovanför hovarna (tror att området heter ballarna?) på alla benen. Det blöder inte, är inte infekterat...
Svar
1
· Visningar
664
Senast: stally
·
B
Foder & Strö Har knapat ihop en foderstat till åringen och vill ha era åsikter. Det gäller ett engelskt fullblod född 2003, han växer rejält och...
Svar
2
· Visningar
627
Senast: BJÖRKIS
·
C
Foder & Strö Hur mycket kraftfoder kan man ge per dag och 100 kg kroppsvikt till häst? Det gäller ett sto med föl, fyra år. Jag ger nu 5 kg havre...
Svar
17
· Visningar
1 617
Senast: Cillavan
·
S
Hästvård När brukar ni klippa era hästar? Min fäller för fullt och sätter päls, trots att vi har 20 grader på dagarna. Men det känns lite tidigt...
Svar
6
· Visningar
844
Senast: Robin1
·
A
Hästvård Vad är bäst? om jag skulle skaffa en häst skulle jag skaffa en med bra hovar, en som kan gå barfota, det tycker jag är bättre, men vad... 2
Svar
20
· Visningar
1 593
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka