Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad använder ni som har häster med luft vägs problem? Vilket funkar bäst; torv eller spån? Och har ni era hästar i ute boxar eller i...
Svar
9
· Visningar
2 291
Senast: Magica
·
A
Foder & Strö har hört att man ska ta bort innehållet ur nypona innan man kan ge dem till hästen. sant? varför? *bara undrar*
Svar
4
· Visningar
786
Senast: Annaaa
·
Foder & Strö Vad ska jag skicka höanalysen i? Räcker det med en vanlig TYP fryspåse som jag knyter åt ordentligt eller behöver det vara nån speciell?
Svar
3
· Visningar
680
Senast: Magnum
·
Hästvård Höll på att mocka min hästs box då stallägarn kommer in och pratar. Så frågar hon varför jag vänder upp allt, för han får ju ingen bädd... 2
Svar
21
· Visningar
2 510
Senast: Acka
·
N
Hästvård Jag skulle vilja veta hur ni hade gjort... Min häst (21 år, vbl) har bara stått i 2 år pga sjukdom hos mej. Nu är jag så pass bra att vi...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Nenna
·
Foder & Strö Hur gör man en sådan och hur mycket kostar det? Jag vill ha en ordentlig foderstat till min pålls i vinter, men det knepiga är att vi...
Svar
2
· Visningar
681
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Vad är det de reagerar på? Alltså vad får de inte få för mycket av? Tex är det för mycket tex protein som orsakar fång? Kan det vara...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: monster1
·
Hästvård Pållen har liksom en vass kant i skelettet på ena framknäet, den kan rundas av men förstås inte försvinna helt. Man vet inte om hästen...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: Trilla
·
P
Hästvård Vår häst har fått diagnosen bihåleinflammation efter att ha blivit röntgad på ATG klinik. Han är nu satt på penicillin, hjälper inte det...
Svar
3
· Visningar
1 478
Senast: Desert_Wind
·
Foder & Strö Mitt grovfoder inför vintern ligger nu slaget på sin åker. (bonden ringde mig i morse och frågade om han skulle sköra lite ensilagebalar...
Svar
8
· Visningar
1 078
Senast: Gammeln
·
Hästvård Jag vet att det här är dumt, men... När jag köpte min häst var hon grundvaccinerad mot hästinfluensa och stelkramp. Förrförra året...
Svar
18
· Visningar
1 371
Senast: Francess
·
Hästvård När man mockar åt Humlan så luktar det så mycket amoniak att man blir tårögd.. :cry: Har för mig någon tidigare tipsat om något som... 2
Svar
33
· Visningar
9 301
B
Foder & Strö Hur mycket betfor (i torrvikt) kan man ge häst som väger omkring 400 kg samt runt 500 kg? Ska förbereda höstens foderstater och behöver...
Svar
4
· Visningar
763
Senast: goamarie
·
B
Hästvård Satt ute i hagen igår efter jag hade gett hästarna morgonhö och fick mig en skum upptäckt,kompisen storhäst skummande massor ur munnen...
Svar
6
· Visningar
8 124
Senast: Immer
·
Foder & Strö Ska stalla in det dräktiga stoet till veckan, och skicka iväg analys på hösilaget. Har dock en (hel) del frågor. Tex ang detta med hur...
Svar
7
· Visningar
1 033
Senast: evis
·
Foder & Strö Hur var det nu igen det här med frost på betet? Risken för att de ska få fång har jag hört talas om men hur är det om de får gå och beta...
Svar
4
· Visningar
1 012
Senast: Jollyembla
·
S
Hästvård Vill bara höra om det är alldeles för sent att avmaska mot styngflugan den 1 november. Då har det nämligen gått 90 dagar sedan jag...
Svar
10
· Visningar
1 297
Senast: snofflan
·
Foder & Strö Min pålle rör inte saltstenen på hela vintern. Betyder det att han tycker att han inte behöver salt eller ska jag ge honom lössalt? och...
Svar
4
· Visningar
848
Senast: panzy
·
Hästvård Min lilla ettåring är förkyld... Det rinner gult snor ur näsan på henne och hon hostar. Snorig har hon varit lite då och då men det...
Svar
5
· Visningar
978
Senast: Corax
·
K
Hästvård Någon som råkat ut för det på sin häst? Vart kommer det ifrån, är det farligt och hur botar man det? Finns det en smittorisk? Några...
Svar
4
· Visningar
4 948
Senast: Krukväxt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka