Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Min shetts med njurproblem har blivit dålig i magen. Avföringen är inte helt lös, men det rinner vätska efter så han är kladdig på rumpa...
Svar
4
· Visningar
671
Senast: ankans
·
N
Foder & Strö Är det bra? *en kort fråga bara*
Svar
11
· Visningar
888
Senast: mirjada
·
C
Hästvård Veterinären rekommenderade att linda hästens högra ben, eftersom han troligt vist fått en vrickning. Har för mig att man även bör...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: ako
·
N
Foder & Strö Kan det beror på för mkt protein i foderstaten? Analysen på hösilaget är på G så jag vet inte vad jag ska ge men enligt vad...
Svar
2
· Visningar
872
Senast: Nickan
·
Hästvård Hur brukar ni göra efter vaccination?Får hästarna vila helt några dagar eller motionerar ni dom lätt?Eller gör ni på ngt helt annat sätt?
Svar
6
· Visningar
772
Senast: suisyola
·
S
Foder & Strö Ja precis så lyder det. Vad ska jag ge till min ponny som precis har haft fång för några månader. Han tävlas flitigt i hoppning och ska...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: pinky
·
R
Hästvård Är det någon som vet hur mycket det kostar att ta bort dom??
Svar
5
· Visningar
1 243
N
Hästvård hitta lite små ruvor på min häst en dag i karlederna o tvätta rent nästa gång jag tittar är det värre och ovanför kotan fanns det massa...
Svar
6
· Visningar
1 989
Senast: jemeni
·
S
Hästvård vad skall jag göra med min nordsvenska unghäst? När hennes hov växer växer den snett, vilket leder till att hela benet blir skevt. vi...
Svar
3
· Visningar
1 216
Senast: pimy
·
S
Hästvård Förut hade jag ett kallblodstravare, han hade jag aldrig täcke på, det fanns inte en chans att han skulle bli blöt igenom pälsen av snö...
Svar
6
· Visningar
1 550
Senast: Sablar22
·
Foder & Strö Fick rekommenerat att ge min häst krafft ponny, men jag är inte mkt för detta. Finns det andra likvärdiga alternativ? Mvh Taccotad
Svar
3
· Visningar
737
Senast: pinky
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp att räkna ut en foderstat till min häst. Hästen är en fullblodsvalack, 12 år, ca 165 cm i mankhöjd (kan han väga ca...
Svar
3
· Visningar
698
Senast: Minelli
·
Hästvård Hör så många olika teser om när sista maskningen ska ske. Enligt en av böckerna jag har ska styngflugan maskas i november (om man nu...
Svar
11
· Visningar
978
Senast: Fredag
·
Foder & Strö Vad ger ni era fånghästar för foder? Min har nu stått på nästan bara hö sen i somras men nu börjar han tappa hull. Tips?!
Svar
17
· Visningar
1 706
Senast: Sweet
·
K
Hästvård Har ett fyraårigt kallblod som jag försökt ha barfota så länge det gick. Han har alltid velat undvika grusvägar och sökt sig till...
Svar
5
· Visningar
1 213
Senast: Catinca
·
Hästvård Har upptäckt två knölar på min häst ca 5 cm nedanför manken. en knöl på vardera sida. ungefär lika stor som ett plommon. antar att det...
Svar
5
· Visningar
1 090
S
Foder & Strö tjeloj! min totto har åkt på massa proteinknölar efter höbyte till årets höskörd. kan de få hosta i samband med detta?? :confused:
Svar
5
· Visningar
1 080
Senast: shallowxx
·
T
Hästvård jag hade planerat att klippa min häst nu till vintern, trots att det går ute dygnet runt(de fick komma in igår kväll) har han inte satt...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: Tomaten
·
M
Hästvård Ponnyn har bärrandsröta, inte så mycket och hovslagaren karvar, men jag undrar hur smittningen går till. Är det bara genom marken eller...
Svar
7
· Visningar
1 165
Senast: malumbub
·
Foder & Strö Jag undrar vad de bästa näringsvärdena är för: ensilage hösilage hö
Svar
1
· Visningar
605
Senast: mirage
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka