Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Någon som fodrar med det? För/Nack delar? / Zofia.
Svar
1
· Visningar
760
Senast: mahlmt
·
G
Foder & Strö Jag har aldrig fodrat med lucernhack förut, så ursäkta en dum fråga - lägger man det med det övriga stråfodret på golvet/i nät eller är...
Svar
12
· Visningar
4 304
Senast: Lotus
·
Foder & Strö Hej! Har nu fått analysen på vårat hö... Har suttit och räknat ihop en foderstat som enligt mig bör vara Ok... Vill höra era åsikter...
Svar
4
· Visningar
781
Senast: Etoile
·
J
Foder & Strö Vill mest ha hjälp att få mineralerna på rätt. Analysen säger så här: TS 51 MJ 4,9 kg/foder Smrp 31,7 Ca 2,9 P 1,2 Mg 0,72 Selen...
Svar
4
· Visningar
814
Senast: janta
·
Foder & Strö Om man har en häst som blir tokig av nästan inget alls, hur lågt kan man då lägga honom? Ska man bara låta förnuftet och ögonen råda... 2
Svar
37
· Visningar
2 013
Senast: Corax
·
S
Hästvård Ska beställa brodd men har noll koll på vilken stl jag ska ta, visst är det väl 3/8"? Eller är det 5/16"? Tacksam för svar!
Svar
3
· Visningar
1 646
Senast: skumpan2000
·
J
Hästvård den diagnosen fick vår shettis igår på djursjukhuset. :cry: Det känns verkligen inget vidare. Nu vet jag i princip ingenting om detta...
Svar
5
· Visningar
1 002
Foder & Strö Några i stallet har börjat fodra med Mustang färdigfoder istället för Krafft och jag har också funderat på att byta så att vi kan få en...
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: mårran
·
A
Foder & Strö Och så hände det igen... Min häst fick kolik i lördags kväll igen. Det är tredje gången det här året nu. Jag har haft honom i snart två... 2
Svar
25
· Visningar
2 848
Senast: alpha
·
L
Foder & Strö Fick igår höanalysen och blev gråhårig !!! Torrsubstans 84% Råprotein 45 g/kg foder Smältbart...
Svar
14
· Visningar
1 158
Senast: gejsa
·
Hästvård Eftersom nätterna har börjat bli kalla, blåsiga och inte sällan regniga har jag börjat fundera på att täcka min arabpojke som väldigt...
Svar
6
· Visningar
803
Senast: Gabriol
·
N
Hästvård Hur har ni blivit tillsagda att göra av veterinären? Va 100 år sedan min (nåja ett par år sedan ;) ) pålla hade det och då skulle...
Svar
7
· Visningar
1 012
Senast: jemeni
·
J
Foder & Strö Halloj, Jag har suttit och räknat på hippocampus på hur mycket mitt sto ska ha under de olika skedena av sin dräktighet/digivning...
Svar
11
· Visningar
1 022
M
Hästvård Har skrivit tidigare om min dotters pålla, ett tunt hblsto i ponnyformat. Hon har små knutor på sadelstaden, och jag har fått flera tips...
Svar
3
· Visningar
1 744
Senast: ankans
·
Hästvård Hej! Min häst fick ett ganska otäckt balltramp av en annan häst för tre veckor sedan som resulterade i ett stort öppet sår och en...
Svar
2
· Visningar
1 070
Senast: Sophia
·
K
Hästvård När är sista datum för att ha hästarna ute dygnet runt utan vindskydd/ligghall? Är det lag på att hästen ska få hovarna omskötta av... 2
Svar
20
· Visningar
2 196
Senast: ankans
·
A
Hästvård Jag fick höra något skrämmande höromdagen, och tänkte höra om det var någon som hört något liknande. En person talade om för mig att... 2
Svar
27
· Visningar
3 380
Senast: Björk
·
M
Foder & Strö Hej alla glada.... Nu har jag suttit och läst och funderat... Jag har försökt att leta mig till information men jag hittar inget...
Svar
8
· Visningar
789
Senast: mirjada
·
Foder & Strö Undrar lite om det fodret. Ni som fodrar med det, För och nackdelar. Vad har ni märkt på hästarna efter ni har börjat fodra det? Mvh...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: Magnum
·
Foder & Strö Var på Granngården igår och skulle kolla efter soja till pållen. Blev lite konfunderad, de hade en sort men den stod det att den var...
Svar
4
· Visningar
678
Senast: Ahi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka