Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Jag behöver lite hjälp. Det är så att min polla har fått utslag på kroppen, det är som skorpor som man kan pilla bort. Hon har haft dem...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: sissu
·
B
Hästvård Min fullblodskille på 10 år har mkt svårt att gå upp i vikt. Iof har jag bara haft honom i lite över två månader och när betet tog slut...
Svar
16
· Visningar
1 767
Senast: Bessie
·
Hästvård Jag misstänker att min häst dricker för lite. Anledningen till misstankarna är att hon skiter väldigt torra bollar som nästan studsar om...
Svar
7
· Visningar
898
Senast: Shaggy
·
A
Hästvård Ponnyn är fux och på vissa ställen ser det ut som om hon har "frost" i pälsen. Dammigt, men blir kletigt mellan fingrarna. Försvinner om...
Svar
2
· Visningar
1 023
Senast: Milosari
·
Hästvård Jag har 3 shettisar varav 2 nu går med uppverkade hovar då de fått hål i dom.Det äldre stoet har haft 3 hål som nu är på väg...
Svar
6
· Visningar
1 257
Senast: Shettisar
·
Hästvård Nu är ponnyn halt på höger bak och flexibiliteten i bäcken/länd är som bortblåst. Det är tolv dagar sedan hon var okej om än kanske ngt...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: lil-sis
·
L
Hästvård Någon som har erfarenhet av alternativa mediciner, tex vid hältor o d?? :confused:
Svar
5
· Visningar
941
Senast: Milosari
·
A
Hästvård Har kikat omkring lite på nätet, men hoppas att ni vet bättre råd. Finns någon sida som visar bra, och kanske sämre, hovvinklar?
Svar
1
· Visningar
1 104
Senast: ameo
·
Hästvård Eller... Hur är ni när ni hämtar foder hos bönder, eller bokar veterinär och hovslagare? Jag får ofta, ofta beröm av min höleverantör...
2
Svar
24
· Visningar
2 040
Senast: nalle
·
S
Hästvård Är det "nått att ha". Är på hästjakt och en av hästarna vi ska titta närmre på får ibland infektion i ena ögat... Är det bara en...
Svar
3
· Visningar
1 402
Senast: Icebabe_1
·
Hästvård Min travare har lyckats få en spricka i hovbenet och är ordinerad boxvila i en månad till att börja med. Det måste ju bli besvärligt...
Svar
5
· Visningar
1 539
Senast: ghost
·
R
Hästvård Någon som kan tipsa mig om vad hästen ska ha för avmaskningsmedel och vilken tid på året? Har hört att de ska ha varannan gång Ivomec...
Svar
5
· Visningar
908
Senast: Magdalena
·
S
Hästvård Hur länge efteråt syns det på hovarna att hästen haft fång? Tycker fortfarande att de växer fort mer än ett halvår efter fången...
Svar
3
· Visningar
1 123
Senast: josse_horses16
·
B
Hästvård Hallå igen! Läste att många blev ömma i pälsen(huden) efter klippning o att man då kunde ge B-vitamin. Så jag köpte en vit dunk på...
Svar
3
· Visningar
2 680
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Hej Har en häst som e väldigt känslig mot damm så jag har börjat strö med torv för jag har hört att det ska vara bra till just...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: skjootan
·
A
Hästvård HJÄLP!! Vet någon vad detta är?? Jag vet hur hon fått det osv, vad jag vill veta är - hur är prognoserna??? Hur lång konvalecenttid...
Svar
5
· Visningar
3 154
Senast: appislover
·
S
Hästvård Det råder så himla många olika åsikter om hur en normal temp ska vara. Vad tycker ni? Morgon resp. kvällstemp? Min pålla verkade trött i...
Svar
7
· Visningar
1 700
Hästvård Vart lite smått orolig över hästen ikväll. Jag kom hem från en runda i skogen där jag skrittat och travat. Upptäckte att hästen hade...
Svar
1
· Visningar
1 118
N
Hästvård Kom till stallet i dag för att upptäcka ett sår(4 cm långsmalt)på min lilla tös. Såret hade fått en skorpa på redan och såg ganska fint...
Svar
1
· Visningar
1 453
Senast: Millz
·
F
Hästvård Min häst har ett öga som hållit på att rinna i en vecka nu. Det ser inte irriterat ut. Jag har köpt ögonvatten idag. Hur ofta ska man...
Svar
1
· Visningar
880
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka