Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård När jag tog in hästarna nu ikväll upptäckte jag att mitt ena sto var väldigt svullen runt kotan, karleden. Hon blev verkad i förrgår och...
Svar
4
· Visningar
2 213
Senast: Thuja
·
S
Hästvård Da forrytteren min skulle renske hoven på hans høyre bakben i går, ble han SINT! Ørene flatt bakover og glefs glefs! :mad: Han har i...
Svar
1
· Visningar
1 044
Senast: Icebabe_1
·
I
Hästvård Varning... Lite väl långt ;) Har en tre årig halblodsvalack som har haft kolik tre gånger på två veckor nu... Har under dessa 13 åren...
Svar
6
· Visningar
1 389
Senast: Indian
·
G
Hästvård Min svärfar är en "hästkarl av den gamla modellen". Enligt honom så fryser inte hästen när den skakar i musklerna. Den håller värmen...
Svar
19
· Visningar
1 695
Senast: Gul22
·
Q
Hästvård I det stallet jag stod i senast hade de flesta hästar rinnande ögon, likaså min. Fick höra att det var någon typ av virus eller liknande...
Svar
7
· Visningar
1 298
Senast: wildrose
·
F
Hästvård Avmaskade hästarna i stallet i förrgår och idag upptäckte jag att fyra av dem(6st) hade röda blodmaskar i bajset. Vi avmaskade med...
2
Svar
22
· Visningar
2 806
Senast: Chirre
·
L
Hästvård ...och det är snart dags att sko om för vintern. Ponnyn har en förmåga att inte se var hon sätter fötterna och jag börjar oroa mig för...
Svar
10
· Visningar
1 005
Senast: seagullscotch
·
O
Hästvård Jag behöver vad man kallar en second opinion ang. de här Old Mac´s. Jag funderar på att skaffa såna till min häst som till vardags går...
2
Svar
20
· Visningar
1 996
Senast: seifur1
·
P
Hästvård Min häst tycks ha väldigt ont i bogarna! Idag när jag skulle borsta honom över bogarna blev han väldigt besvärad. Vi håller på att sätta...
Svar
10
· Visningar
1 571
Senast: angelaL
·
B
Hästvård Hej allihopa... det kanske är någon som kommer ihåg mig som köpte en trasig 3-åring...Nu har det iaf snart gått ett år och jag har lagt...
Svar
7
· Visningar
1 274
Senast: alisson
·
R
Hästvård Hej! Jag har klippt min häst i år igen... Jag undrar hur ni bruka göra med täcken. Jag brukar bara ha täcken om det är kallare än 20...
Svar
18
· Visningar
1 440
Senast: tuttiboo
·
Hästvård Vet. var här igår & vaccinerade min häst för influensa & syrrans för stelkramp. Nu undrar jag vad ni hört om hur man ska rida efteråt...
Svar
11
· Visningar
1 653
Senast: Lenis
·
G
Hästvård Hört olika saker från olika håll. Har även gjort på olika sätt i olika stall. Vad anser Ni, ska hästarna stå inne efter avmaskning och...
Svar
3
· Visningar
1 774
Senast: Magdalena
·
T
Hästvård Hur är det egentligen, fäller hästarna sommarpälsen innan de sätter vinterpälsen? MVH Tingeling :banana:
Svar
7
· Visningar
828
Senast: lil-sis
·
Hästvård Dvs gammelhästproblem.... min 31 åriga ponny vägrar helt enkelt att äta hö. Har försökt tom att klippa det i 5 cms bitar och blanda det...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 884
Senast: KungTulle
·
R
Hästvård Min häst är smal... Jag undrar om det kan ha något att göra med fodret. Jag ger: 4 kg hö 3 dl havre Han går med en fång häst så de har...
Svar
17
· Visningar
1 418
Senast: Gumman
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av vrickade kotleder? Eventuella behandlingar? Vilotid? Boxvila eller hage? Skrittmotion? Hur lång tid...
Svar
9
· Visningar
3 733
Hästvård Har just konstaterat att strålen på (mest den ena) framhovarna är oroväckande porös och blir mindre och mindre.... Liksom vit och...
Svar
15
· Visningar
2 861
Senast: Lotus
·
K
Hästvård Vill bara tipsa om boken "Hälsoråd för HÄST" som man kan köpa på apoteket. Har sett att det kommer in många frågor om ganska "lätta"...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: superbusan
·
A
Hästvård Mitt 2åriga sto har under ca 9dagar haft ett litet litet sår ovanför vänster fram knä, en liten svullnad i knät uppstog men inte så man...
Svar
3
· Visningar
956
Senast: aniratak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka