Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård Vad innebär det att plegga en häst? Hur går det till? Måste det vara en veterinär med eller kan man göra det själv?
Svar
3
· Visningar
1 479
Senast: glow
·
N
Hästvård Min lille hingst ska kastreras imorgon, det måste göra hur ont som helst efter ingreppet :cry: Varför ger man inte smärtstillande efter...
2
Svar
34
· Visningar
3 667
Senast: martha
·
Hästvård Mitt sto är dräktigt och beräknas föla 15 maj. Hon vaccinerades influensa+stelkramp 19/2 2003. Tänkte vaccinera i feb som vanligt, blir...
Svar
3
· Visningar
772
Senast: em76
·
N
Hästvård Jag har ett av mina svåraste beslut framför mig, min gamla trotjänare 28 år är grovt ansatt av fång och idag var hon sämre :cry: trots...
2
Svar
20
· Visningar
2 192
Senast: kicki71
·
N
Hästvård Vi har en gammalman 27 år som ska avlivas inom närmaste månaden. Vi kommer att ta hem trotjänaravlivning och de tar ju kroppen med sig...
Svar
14
· Visningar
3 000
Senast: Chlo
·
Hästvård Jag blir snart matt. Har ju gnällt om att Kele fryser så hon skakar såfort det regnar minsta lilla. Nu har hon dock vid flera...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 644
Hästvård Zincaband har tydligen utgått i sortimentet hos apoteket. :eek: Någon som vet något bra alternativ?!? Finns tydligen en produkt som...
Svar
7
· Visningar
2 886
Senast: Soffan74
·
A
Hästvård Vilken sort ska man ha isf? Har hört att det kan var bra för att förebygga kolik av is/snö på gräset också så man kanske kan slå två...
Svar
4
· Visningar
1 357
Senast: space_cowgirl
·
Hästvård Eftersom min häst kissar så otroligt mycket så testade jag hennes urin med teststickor för människor. Någon som vet om hästar ska ha...
Svar
2
· Visningar
1 197
Senast: space_cowgirl
·
Hästvård blev "domen" på min Stormy idag. Hans hovben hade ej sänkt sig eller roterat, men låg precis på gränsen. Detta kan hända som en...
Svar
9
· Visningar
1 949
Senast: armada
·
Hästvård Min lille ponny kastrerades för snart tre veckor sedan. Allt gick bra, han fick ingen feber och är pigg och glad. Det enda som bekymrar...
Svar
7
· Visningar
3 454
Senast: Gul22
·
Hästvård Men annars får någon lov att flytta den :idea: I alla fall, Min häst var hos vet. ( vetrinären ) för ca 1 vecka sedan & raspade...
Svar
4
· Visningar
916
Hästvård Lovade uppdatera om valacken med hasledsinflammation. Sprutad två ggr men kändes mycket bättre efter andra gången och jag funderade lite...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: majja22
·
  • Låst
Hästvård hej! Har ju skrivit innan om "min" cancan. Hosthästen. Hon går ridläger på sommaren och sen har jag henne under resten utav året. Hon...
Svar
10
· Visningar
1 450
Senast: Jen80
·
P
Hästvård 11 årigt sto som visar en halv grad efter böjprov på hö. fram å knappt en halv grad på hö. bak. Vet. sa att d inte var någon katastrof...
Svar
8
· Visningar
1 244
Senast: Peluso
·
B
Hästvård När ska man börja raspa hästens tänder?undrar om jag kan raspa min shettis på 2,5 år nästa månad. Har hösrt att de byter tänder nån gång...
Svar
4
· Visningar
795
Senast: BJÖRKIS
·
N
Hästvård Fick just höra att min häst har betett sig underligt vid ett flertal tillfällen. Bl.a. vid lunchfodringen i hagen har min häst bara...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Nina83
·
Hästvård Jag har två frågor.. Varför blir en häst traktlåg eller varför är den det? Har det nåt att göra med hur den skos? Tänkte om det finns...
Svar
9
· Visningar
1 962
Senast: Leoni
·
T
Hästvård Vad anser ni om att avla på ett fångsto? Hur bra är det för ett ev. föl att ej kuna gå på bete? För mig är ett sto med fång en sjuk häst...
Svar
9
· Visningar
1 405
Senast: Centaur
·
C
Hästvård Hjälp...mitt föl har blivit halt...men jag hittar inte ett smack när jag har visiterat benen...benen är helt felfria, inga svullnader...
Svar
10
· Visningar
3 707
Senast: Francess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka