Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård vill helst endast ha svar från er som varit med om liknande. idag när jag kom vid 5 tiden och skulle ta in min lilla ettåring, nåja...
Svar
11
· Visningar
1 294
Senast: ZannaZ
·
Hästvård Hur vanligt är det att småhästarna blir röda/inflammerade i framtänderna då dom byter? Min lilla dam blir ju tre nu till våren, och hon...
Svar
1
· Visningar
891
Senast: Jamtland
·
A
Hästvård Hur lång tid tar det innan en häst tappar muskler om den inte rids eller tränas?
Svar
6
· Visningar
1 197
Senast: Sunnan
·
M
Hästvård En häst i stallet får pencillin genom ett stick i halsen. De första 2 dagarna gick allt i sin ordning men tredje dagen fick hon den...
2
Svar
23
· Visningar
5 013
R
Hästvård Har märkt att min lille hingst småskvätter en del när han står i boxen..precis som om han "märker revir", har haft hand om en del...
Svar
12
· Visningar
1 679
Senast: Raeman
·
Hästvård Hejsan! Våra hästar ska vila i ca 1-2 månader är det bra att ta av skorna då eller ska de vara kvar på? MVH Sanna
Svar
3
· Visningar
668
Senast: suisyola
·
Hästvård Ni som pleggar vid klippning, hur mkt ger ni? Har kvar sånt som man ger i munnen, skrevs ut av vet. till min andra häst då han skulle...
2
Svar
20
· Visningar
9 867
Senast: Sirisiri
·
Hästvård Vad är det för skillnader på verkning enligt Strassermetoden och vanlig barfotaverkning? Jag har läst och sett en del men det vore kul...
Svar
3
· Visningar
1 111
Senast: Carolrita
·
V
Hästvård Jag vet inte alls längre hur jag ska göra, jag kan ju inte fortsätta att skritta ponnyn i all oändlighet. Hjälp! Här är vår historia...
Svar
11
· Visningar
1 276
Senast: valentino
·
Hästvård En av våra hästar har fått en kal fläck på halsen,kan det vara ringorm?!Veterinären trodde inte det, men skrev ut medicin för...
Svar
6
· Visningar
1 272
Senast: skjona
·
Hästvård Min häst fick en senskada för 1 1/2 år sen. Den var väldigt allvarlig men med tid o tålamod blev det bra. Det finns fortfarande en...
Svar
15
· Visningar
2 590
Senast: unki
·
D
Hästvård Det "går" ringorm i stallet :mad: :( så nu behöver jag all fakta, tankar och tips om det!
Svar
6
· Visningar
858
Senast: Favina
·
B
Hästvård Min lilla föling har fått diarré... Han är 6 månader o pigg för övrigt, kan det bero på ensilaget?? Vad ska jag göra åt det? :confused...
Svar
2
· Visningar
1 167
Senast: TantEster
·
L
Hästvård Har ett hingstföl som är 8 1/2 månad. Han har en testikel än så länge. Hur lång tid kan det ta innan den andra trillar ner? Vad är...
Svar
3
· Visningar
1 883
Senast: Raffe
·
Hästvård För ett tag sedan dog en häst jag känner till av tarmvred, ryktet säjer att hästen aldrig fick gå ute eller röra på sig annat än vid...
Svar
7
· Visningar
1 572
Senast: TantEster
·
L
Hästvård Vad är det? Är det farligt, ger det sämre syn, hur syns det? Läste i en annons om det, undrar om min fölis kan ha det också. Mvh Lisa.
Svar
19
· Visningar
5 580
Senast: Francess
·
Hästvård Alla är vi olika och tycker att olika saker är fint. Själv är jag löjligt förtjust i tjocka vågiga svansar som INTE är snaggade på...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: lil-sis
·
V
Hästvård Finns det något(naturligt)medel för snabbare tillväxt av tagel? En hel del av man och svans har försvunnit på hästen efter en traumatisk...
Svar
8
· Visningar
2 324
Senast: lil-sis
·
H
Hästvård Dessa j*vla sår som kommer i mingipan, vad gör ni åt dem? Jag har prövat olika bett, ridit på hackamore längre perioder för att de ska...
Svar
17
· Visningar
1 694
Senast: Rumpnissen
·
K
Hästvård Jag har haft en equiterapeut ute till min häst som sa att pållans bäcken var snett. Hennes höftbensknöl på ena sidan var högre än på den...
Svar
15
· Visningar
3 396
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30