Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Det är en häst i stallet som jag upplever dricker dåligt med vatten. I morse hade hon knappt rört sin hink med vatten från i går kväll...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: suisyola
·
L
Hästvård Min häst är benägen att snubbla på frambenen, vilket är något otrevligt. Det är en gammal travare och han har lite besvär med att lyfta...
2
Svar
21
· Visningar
2 525
Senast: lenlass
·
Hästvård För snart 3 veckor sedan skadade sig min häst då hon fastande i en löst hängande hag-tråd när vi var ute och red. Hon sparkade sig då...
Svar
1
· Visningar
1 285
Senast: Mitrolle
·
K
Hästvård Tips på bra vitaminprepatat att ge då höet brister lite i vitamin-och proteinhalt? (Under våren) Ger nu Lusern (proteinrikt), men ska...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Mynta2
·
Hästvård Många hästars första kontakt med skor är när de ska gå olika unghästtävlingar, t ex kvalitets eller treårstest. Jag uppfattar det som...
Svar
12
· Visningar
1 652
Senast: lil-sis
·
K
Hästvård Jag har 2 hästar (av 3) som jag sett äta av sin egen avföring. Mestadels av det som är fruset i hagen. Är det en fix-ide´ eller kan de...
Svar
13
· Visningar
1 094
Senast: Kockan
·
G
Hästvård Ja, det gäller att vara ute i tid. Har tänkt prova medlet Ökozon (som jag blivit rekomenderad) i sommar till min isläning. Ni som har...
Svar
8
· Visningar
1 061
Senast: Sveipur
·
D
Hästvård När jag köpte min 2,5 åriga valack (i sommras) hade han ett litet överben på vänster bakben, insidan, högt upp på skenan. Han hade det...
Svar
1
· Visningar
1 028
Senast: ElisabetBentmar
·
T
Hästvård tips om för o nackdelar med olika "tofflor" till hästarna??? länkar till svenska återföräljare? :confused:
Svar
2
· Visningar
989
Senast: Sunnan
·
A
Hästvård Kompisen tog ut distriksveterinär till stallet igår för vacc. När vet kom fram till vår gård så ringer människan från bilen och frågar...
Svar
1
· Visningar
1 074
Hästvård Hmm jag hittade P´s provsvar ang Erlichios i somras och fattar fortfarande inte. Hon hade 1:160, är det positivt eller inte? Vi har...
Svar
3
· Visningar
844
H
Hästvård Hoppas någon kan hjälpa mig! Vad står T-märkt för? Och vad får denna häst göra och inte göra? :confused:
Svar
6
· Visningar
847
Senast: ako
·
M
Hästvård Jag funderar på om jag borde låta en veterinär (klinik) göra en hälsokontroll av en av mina hästar. Hon är ung (5 år) och har tävlat i...
Svar
16
· Visningar
1 473
Senast: _Tazty_
·
Hästvård Vad kan man göra när man har börjat finna tecken på strålröta i hoven?
Svar
4
· Visningar
903
Senast: must
·
J
Hästvård Fick höra av en person att arnika fungerar mot inflammationer. Har aldrig hört detta, så jag måste fråga någon (er) om det stämmer eller...
Svar
16
· Visningar
19 052
Senast: malumbub
·
Hästvård eller kan dom bli det hästar? min snorar (betydligt mindre nu än för en vecka sen) och hostar..inte hela tiden kanske 2 gånger när jag...
Svar
4
· Visningar
997
·
B
Hästvård Känner till en islandshäst, i grannstallet. hon blir riden fast veterinären konstaterat att hon måste röntgas och antagligen aldrig blir...
Svar
4
· Visningar
1 069
Senast: Centaur
·
Hästvård ...i mitt fall ett hbl, ska man sen anmäla det till rasförbundet där hästen är registrerad?
Svar
2
· Visningar
796
Senast: AnnaKarinA
·
Hästvård Min häst har börjat göra en konstig manöver då han skall lyfta galopp i vänster varv vid longering. Det ser ut som om han inte riktigt...
Svar
3
· Visningar
911
·
Hästvård Har sett på amerikanska barfotasidor att det är vanligt att man där verkar med hjälp av en Dremel. Det verkar ju rätt fiffigt...
Svar
7
· Visningar
2 100
Senast: superbusan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30