Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Så här är det. Jag har halvklippt min kuse. Alltså hela halsen och bogen, har sparat som ett schabrak plus ländtäcke och benen. Hon har...
Svar
8
· Visningar
1 581
J
Hästvård Det är så att många hästar i mitt stall har mer eller mindre mugg. För vissa är det ett problem men för andra går det bort efter några...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: nogat
·
Q
Hästvård Min häst har mugg i båda karlederna bak. :( Den ena är "vanlig" mugg, dvs skorpor. Medans det andra benet är hårlöst i karleden och...
Svar
10
· Visningar
1 214
Senast: Jutka
·
Hästvård Till er som använder Räddningsdroppar (bachs blomsterterapi)... Hur många droppar ger ni till hästen? Ungefär hur långt innan "det...
2
Svar
26
· Visningar
6 573
Senast: martha
·
K
Hästvård Jag vet att det finns många trådar om det här men jag har nu testat allt(?) som kommit upp där så nu testar jag igen,. min häst har skav...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: space_cowgirl
·
K
Hästvård Vilka orsaker kan det ha? Felaktig ridning (på vilket sätt), felaktig utrustning, trauma? Hur kommer man till rätta med det? // K
Svar
9
· Visningar
1 770
M
Hästvård Vi upptäckte i går att någon häst i hagen kissar rödfärgat, syns tydligt i snön i hagen. Vad kan detta bero på? Vad göra? merman
Svar
8
· Visningar
2 097
Senast: merman
·
Hästvård Min häst har bärrandsröta, så hovis har skurit "hål" i hovväggen, längst ner mot skon, i trakterna på alla fyra hovarna. Detta för att...
Svar
9
· Visningar
4 519
Senast: Roheryn
·
B
Hästvård ska juh som känt behandlas mer eller mindre med att hållas rena, tvättas med alsolsprit och allt det där.. men det är så att om man bara...
Svar
4
· Visningar
754
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Har ni nånsin använd vet.försäkringen? Vad hade hänt? Börjat fundera på om det egt är onödigt att ha... Kostar mig nästan fyra tusen...
2
Svar
24
· Visningar
2 428
Senast: NobleArt
·
Hästvård Hur ska man egentligen göra med avmaskning i fall hästen är borta en månad. Maska innan han åker och innan man tar hem eller? Tänkte...
Svar
6
· Visningar
937
Senast: Corax
·
L
Hästvård Någon som kan svara på vad det kan kosta att anlita en equiatriker?! Tacksam för snabba svar! :bump:
Svar
3
· Visningar
933
K
Hästvård Har nyligen köpt ett litet minishetlandssto som är född -98. Tycker att hon ätit lite långsamt, så när veterinären ändå var ute och...
Svar
7
· Visningar
1 948
Senast: knyttet
·
F
Hästvård Igårkväll upptäckte vi att båda hästarna börjat fälla vinterpälsen så smått! Maken drog av tussar från rumpan på ungponnyn (welshp, blir...
Svar
16
· Visningar
1 057
Senast: Hjartagna
·
C
Hästvård Har en femårig ponny som biljaderar med frambenen, någon som vet om det kan bli bättre med åldern och om det belastar benen negativt...
Svar
3
· Visningar
1 658
Senast: Skrutt
·
S
Hästvård man kan ju avliva m bultpistol,sprutor och sen slakt, men en del väljer att skjuta sina hästar medans dom tex går i en hage. då får dom...
2
Svar
27
· Visningar
2 301
L
Hästvård Min häst har en muskelsträckning vid halsen ganska stor och hård. någon som har erfarenhet av detta? Hur gick det till? Hur lång tid tog...
Svar
7
· Visningar
2 550
Hästvård Bilbrodd i Old Mac\'s Har för mig att det var någon som skulle testa att brodda Old Mac's med bilbrodd. Har detta hänt, och hur gick...
Svar
3
· Visningar
1 049
Senast: Sunnan
·
B
Hästvård vad innebär det om hästen vrickar ryggen?
Svar
2
· Visningar
797
Senast: **BORTTAGEN**
·
S
Hästvård Söker information om hög spatt eftersom min häst just fått denna diagnos. Veterinärens utlåtande efter röntgen var "kraftig degenerativ...
Svar
19
· Visningar
2 192
Senast: Darbhanga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka