Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Jag fick köra min häst till djursjukhuset i torsdags kväll :( Sand kolik säger dom. Vad har ni för erfarenheter av det här?? Han har...
Svar
19
· Visningar
1 811
Senast: charnac
·
M
Foder & Strö Har ni hört detta om möglig halm i södra Sverige...
Svar
14
· Visningar
1 579
Senast: MischaMir
·
Hästvård Har din häst häst lymfangit? Vad hände? Blev den frisk? Hur lång tid tog det? Fick den några bestående men? Är orolig... min...
Svar
10
· Visningar
2 645
Senast: ano
·
H
Hästvård Hej. min häst har sen en ganska lång tid tillbaka (innan sommaren) och har fortfarande massa "knottror" eller vad man ska säga på ena...
Svar
6
· Visningar
933
Senast: Egonson
·
S
Foder & Strö Undrar hur man får upp fosforhalten i en foderstat??? (Hästen äter hösilage och krafft grund, men även om man lägger till t.ex...
Svar
12
· Visningar
1 427
Senast: Maran
·
G
Hästvård gallor jag har en fråga om gallor...hur känns en galla? kan de sätta sej på insidan o utsidan av knäna??
Svar
1
· Visningar
680
Senast: catta_84
·
F
Hästvård har en häst som var mycket ömfot och iom att marken blev hård så fick han jätteont i sina fossingar. han skoddes då, och i samband med...
2
Svar
23
· Visningar
10 067
Senast: fejko
·
Foder & Strö Någon som kan ge mig ett litet riktvärde på ett hyfsat bra hösilage, det är inga supervärden i det men det är klart 'godkänt' med, hur...
Svar
1
· Visningar
1 294
L
Foder & Strö Jag vet inte riktigt hur mycket krafftfoder jag ska ge min 1 1/2 åriga fullblodshingst. 1,51m i mankhöjd och väger ca:355kg mamman var...
Svar
8
· Visningar
971
Senast: pinky
·
Hästvård nu är det så att min häst ska avlivas :cry: o vi har bestämt oss för trotjänaravlivning men hur funkar det? :confused:
2
Svar
35
· Visningar
3 914
Senast: dama_söt
·
Hästvård Vi har avmaskat fölen 2 ggr med Fyrantel, 8 v mellan. Nu är det dags igen eller är det det? Tänker att det är sista gången nu för...
Svar
2
· Visningar
684
Senast: Ann
·
E
Hästvård hej måste höra hur ni andra gör!! Kylan och snön har nu kommit för att stanna här i norr (ja de var ett tag sen förstås :smirk: ) och...
Svar
5
· Visningar
1 001
Senast: maximilia
·
Hästvård Min valack som förnärvarande har boxvila, har blivit rejält svullen i skapet. Är inte öm och har inga problem att kissa osv, men har en...
Svar
16
· Visningar
2 404
Senast: ratjacks
·
J
Foder & Strö Jag har, liksom många andra, hört att frusna morötter skulle vara skadligt att ge till hästar. För dräktiga ston skulle det rent utav...
Svar
2
· Visningar
5 245
Senast: Juni
·
S
Foder & Strö Har 65 g ensilage i ugnen nu, har väl stått i drygt 10 min på 200°. När är det klart?
Svar
2
· Visningar
657
Senast: Strajder
·
Hästvård Hej! Min shetlandsponny får varje höst problem med hålrum i hovarna. Det börjar i vita linjen, att grus, lera och bakterier nöter sig...
Svar
16
· Visningar
1 914
Senast: bestatjejen
·
T
Foder & Strö Ska ge fri tillgång till gräsfröhalm utöver hösilaget. Fick prisuppgifter idag av den enda bonden som jag vet säljer det! 11kr balen...
Svar
12
· Visningar
3 279
Senast: CK
·
Foder & Strö I natt har min häst tagit sig lös i stallet, och mest troligt fått i sig endel hönsmat, värpfoder heter det väl om jag inte är helt ute...
Svar
2
· Visningar
1 298
Senast: Min-Saan
·
T
Foder & Strö Nu skulle jag vilja veta vad alla tycker om detta. För o nackdelar.Nöjda/missnöjda.Ja allt :bump:
2
Svar
22
· Visningar
4 814
Senast: Rydberg
·
Foder & Strö Behöver lite experthjälp här. Hästen har nu stått på 9 - 10 kg hösilage per dygn i 3 månader. Han är superfin i hullet, pigg och glad...
Svar
6
· Visningar
7 650
Senast: _86a_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka