Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Har funderat på det här med att ha hästen inhyrd på lösdrift. Kommer till sommaren/hösten skaffa ny häst, en åring, och tycker det bästa...
Svar
3
· Visningar
1 117
Senast: Nafayette
·
S
Hästvård Hur gör ni när ni ska spä ut Jodopax? Det står ju på flaskan hur mycket vatten man ska spä ut med, men det blir ju ganska mycket av det...
Svar
6
· Visningar
8 166
Senast: Sesselja
·
S
Hästvård ja man brukar ju höra att en häst svettas en del under ridning, men hur är det om hästen sällan blir svettig eller bara lite svettig...
Svar
5
· Visningar
1 110
Senast: suisyola
·
S
Hästvård Vad ska man avmaska med nu i Februari? Det är väl bara unghästar som ska ha eller?
2
Svar
30
· Visningar
2 076
Senast: Francess
·
V
Hästvård Jag hörde nåt så intressant i dag. Som ni säkert också upplevt så verkar det finnas en hel del olika teorier och åsikter om...
2
Svar
23
· Visningar
1 787
Senast: aker
·
O
Hästvård Jag köpte nyligen ett bogskydd att ha under utegångstäcket eftersom pållen lätt får skav. Tyvärr verkar det nästan som om den stör...
Svar
5
· Visningar
763
Senast: miamiamia
·
D
Hästvård Ni som har eller har haft fånghäst, hur lång tid gick det innan hästen var återställt? Hur länge fick ni ge medicin och vilken medicin...
Svar
12
· Visningar
1 027
Senast: josse_horses16
·
Hästvård Jag har haft en evig tur med mina hästar och de har inte varit sjuka eller skadade, för än nu. När stora pållan hämtat sig från sin...
Svar
15
· Visningar
1 047
Hästvård Har lagt märke till att min valacks kiss tenderar att bli mörkare när han nästan kissat klart. Först är det ja orangegult sen kommer...
Svar
6
· Visningar
905
Senast: tipex
·
S
Hästvård Min häst är halt sedan en vecka tillbaka. Hon klev snett på onsdagen, visade ingen hälta då men på torsdagen var hon svullen och varm...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: TantEster
·
M
Hästvård Har en ponny, när han köptes veterinärbesiktigades han. Allting ua, utom förslitningar konstaterades. Veterinären sa att han klarade...
Svar
17
· Visningar
1 432
Senast: miss_willow
·
R
Hästvård Tror jag har frågat förr men jag minns inte :o Vad är bronkit? Kan det göra att man inte kan rida?
Svar
4
· Visningar
892
Senast: Real_Life
·
A
Hästvård Om en häst haft ringorm en gång i sitt liv, kan den då får det fler gånger? Var en kompis till mig som sa att de var så. :confused:
Svar
3
· Visningar
1 960
Senast: pixiegnomen
·
W
Hästvård Någon som har sin häst verkad enligt strassermetoden? Den enda i sverige som hitills e utbildad enligt hildur strassers metod bor visst...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 477
Senast: xCATHx
·
S
Hästvård häromdan såg jag att min häst hade stora hårlösa fläckar i ljumsken och ner lite på bakknäet, det flagar sig och fäller en massa små...
Svar
3
· Visningar
1 151
Senast: ankans
·
Hästvård Är lite orolig för min häst... För ett par dagar sen så fick han ett sår på insidan av hasen, inte så djupt, ungefär 10cm långt. Han har...
Svar
8
· Visningar
1 490
Senast: Centaur
·
K
Hästvård Hej! Jag undrar hur man får bort mjäll i mannen och pannluggen på bästa sätt? Det är inte löss för det är kollat.
Svar
8
· Visningar
959
Senast: Sheena
·
Hästvård Syrran ringde igår: "Hej! vi är på väg hem från djursjukhuset med din häst" HJÄLP! snacka om hjärtsnurp! :eek: Han har fått ett sår på...
Svar
12
· Visningar
1 645
Senast: Kratus
·
K
Hästvård Jag tror att min häst har fått svamp i öronen! Aldrig varit med om detta innan. Vad tvättar eller smörjer man med? Receptfritt? Någon...
Svar
7
· Visningar
1 078
Senast: HannaZ
·
Hästvård Fasiken, Magdalena väljer då sitt barnfödande olägligt *flin* Nä, skämt åsido. Nu behöver jag hjälp. Skickade träckprov på åringen...
Svar
19
· Visningar
1 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar