Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Detta år har vi hästarna hemma och ska köpa hem hö eller hösilage. Min fråga är då vilka värden man bör gå på när det är analyserat...
Svar
9
· Visningar
1 468
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Hej. Jag ska köpa småbalar av hösilage, vilket jag verkligen ser fram emot då jag bara har 2 hästar:laugh: Men jag undrar hur länge...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: Deus
·
Foder & Strö hej alla glad häst kompisar :) efter att ha läst och även lagt in en bländare på en tråd här, vill jag efter att ha diskuterat med en...
Svar
6
· Visningar
1 504
Foder & Strö Kan någon förklara för mig, halm har väl sällan räknats som särskilt näringsrikt. Kopierar inte länken, men en del av annonsen: Brist...
Svar
17
· Visningar
1 981
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hej! Har en häst som är väldigt matglad. Hästarna har fri tillgång till hö ute i hagen. Hon älskar sitt foder, hippolyt (natur musli)...
Svar
8
· Visningar
1 402
Foder & Strö Jag tror att jag har testat nästan alla stenar ("vanlig ren saltsten, finns i väggstorlek och i 10kg storlek", himalaya, med smak och...
Svar
11
· Visningar
3 151
Senast: ameo
·
A
Foder & Strö Kan jag se på hästen om den behöver mer än bara hö? Har haft henne för kort tid(en vecka) för att ha ngt att gå på och förra ägarna...
Svar
9
· Visningar
1 485
Senast: TinyWiny
·
O
Foder & Strö Hur får jag till en bra foderstat utan hö/silage som bas? Det jag har tillgång till är hackad halm (havre).. Bor i Israel och pga...
Svar
3
· Visningar
928
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Är dags att hämta hösilge nu och "min" bonde har två stycken parti att välja på 1: TS 74%, Sbrp 41gr/kg foder, MJ 6,8gr/kg foder 2...
Svar
5
· Visningar
906
Senast: Korven
·
H
Foder & Strö ska snart hämta hem en tunn unghäst och vill gärna ha tips på vad jag kan ge honom för Kraftfoder.. Han får nu betfor och havre, soja...
Svar
6
· Visningar
1 326
Senast: weasel_
·
Foder & Strö Hallå! Jag har en ny travhäst som jag ger Hippo-bas eftersom jag inte ville byta foder utan låta honom äta det han var van vid...
Svar
14
· Visningar
1 763
Foder & Strö Vilket kraftfoder skulle ni ge till en väldigt väldigt liten1 årig ponny hingst som ska gå på lösdrift ? Väntar på analyssvar på hö'et...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: gulkiwi
·
Foder & Strö Jag har en väldigt konstig fråga som jag är väldigt nyfiken på. Svärmor kom hem med häst godis från Ullared (Kan kolla upp namnet) här...
Svar
3
· Visningar
1 685
Senast: urkella
·
Foder & Strö Min ponny har mkt i huvudet, behöver ej mer energi, blir lätt tjock och klarar sig gott och väl på hösilage. Men jag vill gärna ge ngt i...
2
Svar
31
· Visningar
3 536
Senast: noble art
·
Foder & Strö Fick tips om att prova ge min häst Secreta Pro då han har lite problem med luftrören, är det någon som har erfarenhet av det...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Började fundera på det igår. Stoet har haft saltsten hela tiden men när är det okej för fölungen att börja äta saltsten?
Svar
4
· Visningar
3 058
Foder & Strö Min häst får Glucovet som innehåller: Innehåll per 100 g MSM (metylsulfonylmetan) 62,50 g Glukosamin (HCI) 22,50 g Kondroitin...
Svar
0
· Visningar
821
Foder & Strö Jag ger endast kraftfoder en gång om dagen pga att det är smidigast för mig att ge i samband med insläpp samt att jag tidigare endast...
Svar
6
· Visningar
1 694
Senast: axel
·
Foder & Strö Jag sitter och läser om diverse fodertillskott och hittar Master Muscle som enligt marknadsföringen jag läser innehåller gamma-oryzanol...
Svar
5
· Visningar
2 018
J
Foder & Strö På väg att skaffa en 4 åring.. undrar hur ni tänker, men räcker det med att fodra hösilge med mycket bra analysvärde och inte ge hästen...
Svar
11
· Visningar
3 539

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka