Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

W
Utrustning Måste man ha ländtäcke till hästen (en häst som går med täcke annars). Har ni ländtäcke till era hästar som går med täcke annars?
2
Svar
23
· Visningar
2 301
Senast: Lollan
·
M
Utrustning Är det nån som bytt från ramp till dörrar på en gammal transport? Jag har en Freja från -80,som har en skittung ramp. o till råga på...
Svar
4
· Visningar
1 028
Senast: Alexandra_W
·
S
Utrustning Ni som har dörr bak i transporterna istället för ramp att gå upp på...Hur tycker ni det fungerar..??? Om ni har haft svårlastade hästar...
2
Svar
25
· Visningar
2 552
Senast: Etienne
·
B
Utrustning Var kan man köpa skräddarsydda schabrak till sin dressyrsadel?
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: Druvan
·
K
Utrustning Är det någon större skillnad mellan olika märken på de grövre ridstövlarna som Graninge, Hööks "Höga kusten", och Carlskrona Rider? Är...
Svar
8
· Visningar
5 020
Senast: Mitrolle
·
W
Utrustning Vad bör man tänka på när man köper skyddsväst? Kan man köpa begagnat? Vad betyder alla betäckningarna, klass 2, 3 eller vad de nu har...
Svar
1
· Visningar
3 273
Senast: squirlett
·
Utrustning Någon som vet om och var isf man kan beställa dessa på postorder? Min ridsportsaffär kunde inte fixa fram i rätt färg och storlek till...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: Vala
·
G
Utrustning Är den fodrad, eller har någon fyllning? Hur pass fodrad är den, det står att den passar till milda vinterdagar men enligt symbolen är...
Svar
9
· Visningar
1 234
Senast: Favina
·
B
Utrustning Hur är de i storlekarna? Stora, små...?
Svar
2
· Visningar
839
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Utrustning Vad kan ni rekomendera för padd till en sadel som är en aningens för vid i bommen? Jag har dock ej råd med mer än 500:- för den. Alla...
Svar
11
· Visningar
1 116
Senast: jo7
·
Utrustning Alltså finns det några knep som man kan själv kan ta reda på vad bomvidden är på en sadel? Det finns inga märkningar på den sadeln jag...
Svar
8
· Visningar
1 428
Senast: IvoryTower
·
Utrustning Skulle beställa ett antal artiklar på Höök, och allihop var med leveransdatum vecka 49! Jag var tvungen att ringa och kolla om det...
Svar
3
· Visningar
1 090
Senast: superbusan
·
W
Utrustning Jag har gjort en lista på saker som är nödvändiga när man skaffar häst. Säg till om jag har glömt någonting eller om jag har med...
Svar
9
· Visningar
1 924
Senast: majola
·
S
Utrustning Hööks kan skaffe meg en MAXAM cob/haflinger, 16,5\", X-vid ...og jeg er i "tenkeboksen" igjen... :confused: Maxam-salen tilsvarer...
Svar
2
· Visningar
1 237
Senast: sleepy
·
B
Utrustning Har ni tips på dressyrsadlar man kan ha på en häst med VÄLDIGT hög o smal manke?. Hästen är ett fullblod på 168 cm som i övrigt är...
Svar
11
· Visningar
1 397
Senast: sleepy
·
J
Utrustning Ni som vet, vad ligger nypriserna på.. (enaxlade släp utan någon extra utrustning) Trane? Star trailer? Värmlandsvagnen? Kylinge...
Svar
11
· Visningar
1 374
Senast: jojjo_blondin
·
Utrustning Någon som kan ge bra råd på hoppsadel. Ej flatback då min rygg inte fixar det. Måste vara bred i kanalen o ha cutback. Hur är kieffer är...
Svar
13
· Visningar
1 137
Senast: skäcken
·
B
Utrustning Skall köpa en ny dressyrsadel och har skickat iväg en mankprofil.Säljarna (nämner inga namn!) tycker att min häst skall ha en xvid bom...
Svar
15
· Visningar
1 418
Senast: blondi3958
·
B
Utrustning Som alla säkert vet så skall jag köpa en New england dressyrsadel från Jacson, men är osäker på bomvidden. Jag har inte hittat graderna...
Svar
2
· Visningar
994
Senast: blondi3958
·
S
Utrustning Jag blir knäpp. Jag har letat sen i början av sommaren efter en viss sorts sadel med 33 i bomvidd (100grader) och har inte sett skymten...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Spider84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar