Jensen Exmoor

lil-sis

Trådstartare
Är det någon här som (förutom jag och Lydia) har köpt sig en sådan?

Vad tycker ni?

Fick min idag så jag har inte direkt hunnit prova den men den känns iaf mjuk och fin och pyttliten så den passar nog ponnyn (och min rumpa får faktiskt plats när jag testar så gott det går utan hästen).

Hoppas det blir bra nu då.. Jag letar fortf. har kanske hittat en sadel men den ska provas först. Har hafft sadelmakare o kollat den då den är beg. Godkändes utan anm. där iallefall skönt!!!!
Hon var så där superkort i sadelläget med va? :(
Ja som sakt hoppas det blir bra nu då.. :bump:

Japp minikort tom annars hade det inte varit så svårt. Sadeln är väldigt mjukt, det gillar jag. Vill ju egentligen ha en Wintec Cair.

Tja jo de ska visst ha bommar upp till XXXW och även smala så det ska väl inte vara omöjligt. Än så länge gillar jag min, ser jättefin ut på soffa ;)

De har en hemsida där det står mer men jag vågar nog inte länka, den är iaf lätt att lista ut, företaget heter Jensen Sport.

:)

Låter iof. intressant, men det såg lite klumpig ut, du har inte testat den ännu? tänkte om man kommer långt i från hästen eller?

Den är riktigt mjuk så jag tror inte att det blir så hmm packat. Den ska visst sjunka ihop lite när man rider in den också.

Testar den imorgon eller på fredag om jag nu vågar klättra upp på ponnyn :crazy:

Nu har jag också provRIDIT i min sadel och den var jättemjuk och trevlig :)

Och så överlevde jag ridturen :D

Jag är också intresserad av denna sadel.
Är det bra kvalite´ på den?
Är den helt i läder?

Berätta gärna mer om den!

jag tyckte den såg lite plastig ut men annars helt okej!! såg skön ut

Materialbeskrivning finns på hemsidan. Där ryttare befinner sig är det läder och det är MJUKT läder, hela sadeln är väldigt mjuk.

Jag känner allt ponnyn gör och hon känner allt jag gör så den är inte stum i kommunikationen iaf.

Den sadeln är suverän!!!! Alla Jensens sadlar som jag testat har varit toppen!! Du kommer att bli supernöjd!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag köpte en duschkräm från Rituals häromveckan och provade den första gången i onsdags, luktar gott och allt var okej. Men sedan...
Svar
15
· Visningar
587
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 002
Senast: Tora
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 405
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 268
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka