Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

V
Utrustning Knäpp fråga kanske men hur mkt väger ett Horseware Rhino Wug regntäcke tror ni? :angel: :D Funderar lite på vad frakten hamnar på...
2
Svar
20
· Visningar
4 358
Senast: veronican
·
J
Utrustning Är det nån som vet om man kan sy in läderridstövlar? Mina är ett par petrie, alltså ganska kraftigt läder, och dom är ett par storlekar...
Svar
5
· Visningar
1 372
Senast: alisson
·
Utrustning När ni rider dressyr, vad använder ni för bett då? Och varför? Min häst älskar äpplebetten, finns det nåt bra "dressyrbett" med...
Svar
13
· Visningar
2 028
Senast: veronican
·
L
Utrustning Kan ni berätta mer om hur de inverkar på hästen? När kan man behöva det? :banana:
Svar
1
· Visningar
963
Senast: Zolimita
·
F
Utrustning Är dessa bra? [url=http://www.hooks.se/Butik/assets/product_images/mellan/74661.jpg] Blir de rena när man tvättar dem? Hur är passformen?
Svar
6
· Visningar
1 012
Senast: Estelle
·
Utrustning Min fårskinnsvojlock har tyvärr blivit ordentligt impregnerad med läderolja, torkat och blivit stenhård och äcklig. Hur i all sin dar...
Svar
5
· Visningar
1 345
Senast: Pellis
·
E
Utrustning Tycker det är jättesvårt att veta vilken ridbyxstorlek man ska ha när det står typ 72, 78, 80 osv. Vad motsvara egentligen dessa...
Svar
2
· Visningar
2 200
Senast: furreburre
·
K
Utrustning Kan någon tipsa om en bra vinterjacka? Jag har en jacka vars dragkedja öppnar sig själv HELA TIDEN. vilken vits att ha en jacka...
Svar
3
· Visningar
4 421
Senast: kjelin01
·
T
Utrustning Hej! Jag ska köpa ett regntäcke till mina två hästar, vill gärna ha med halvhals och något fodrat, Vad har ni för täcken och vilka...
Svar
1
· Visningar
743
Senast: semlis777
·
Utrustning Hej! Har precis fått låna en Torsion endurance för att prova på min breeeda halvblodsdam som tyvärr vuxit ur sin Wintec-sadel (vitt...
Svar
16
· Visningar
1 558
Senast: hejzan
·
Utrustning Använder ni sadelövedrag? I vilket material i så fall? Om inte, varför inte? Har fått hem ett ljusblått i fleece till Patsys...
2
Svar
39
· Visningar
2 672
Senast: Elisabet
·
Utrustning har kollat på annonserna med bilder i Hästfynd. en del hade lagt sadeln väääldigt långt fram. d e väl inte meningen att man ska sadla på...
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: fragvis
·
V
Utrustning Jag har letat med ljus och lykta efter en ljusbrun/londonfärgad dressyr-eller islandssadel till vettigt pris. Begagnat eller nytt spelar...
Svar
3
· Visningar
1 080
Senast: Vinga22
·
C
Utrustning Hejsan! kan inte alla som har en bomfri sadel skriva ner vilken sort märke ni har, hur hästen ser ut och hur det känns att rida i en...
Svar
8
· Visningar
1 137
Senast: svea
·
Utrustning Vad är skillnaden? Hur känns skillnaden på hästen? Och på vilket sätt skiljer sig Mylers variant mot den andra rent "utseendemässigt"?
Svar
5
· Visningar
1 063
Senast: Muffin
·
P
Utrustning Nån som har erfarenhet av denna? http://www.kellystackshop.com/Resources/winclosecontact.jpg Tkr den ser rätt fin å bekväm ut för d...
Svar
9
· Visningar
1 346
Senast: Peluso
·
T
Utrustning Har ett hbl-sto och skulle behöva lite hjälp med det här med olika bett. Har själv alltid ridit med "vanligt" bett, provade Pessoa på...
Svar
6
· Visningar
1 002
Senast: Thuja
·
B
Utrustning Är det bra till sprillans ny sadel?
Svar
4
· Visningar
1 459
Senast: anders
·
M
Utrustning En lite korkad fråga kanske, men kan man sätta kindkedja på ett pessoabett? Om man sätter kedjan i den stora (eller översta?) ringen och...
Svar
16
· Visningar
1 354
Senast: caradan
·
Utrustning Jag har tidigare varit lite tveksam till huruvida det var bra att använda silicon bett eller inte. Men eftersom jag köpte ett sådant...
Svar
3
· Visningar
1 257
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund