Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Är det någon som vet något om Floki islandssadel som nästan är bomlös, dvs. den har visst någon sorts mjuk bom av något slag... Tror...
Svar
13
· Visningar
2 143
Senast: moli
·
B
Utrustning Sadeln ska ju ligga ca 5 cm bakom bogbladet om det ska vara rätt, men hur långt bak sätter man en hoppsadel som är mycket framskuren i...
Svar
1
· Visningar
864
Senast: skuggi
·
A
Utrustning Tycker jag verkar fungera bra, är det nån som har ett? Och vart köper man det - gärna så billigt som möjligt?!
Svar
7
· Visningar
1 181
Senast: Egonson
·
Utrustning Är det någon här som har erfarenhet av de stigbyglarna? Jag tycker att de verkar intressanta ur ett säkerhetsperspektiv. Dessutom tänker...
2
Svar
22
· Visningar
2 262
Senast: pinky
·
I
Utrustning Är det någon som har eller känner någon som har denna sadel? Ligger den bra? Jag vet att man får vad man betalar för, men är det väldigt...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: Amelia
·
Utrustning Någon som vet graderna för bommen på prestigesadlarna? Gärna hela vägen från 28-37.
Svar
4
· Visningar
1 210
Senast: Nyx
·
P
Utrustning Ska ev flytta min häst i vinter till ett annat stall. Där byter de täcken när de kommer in från hagen, i mitt nuvarande stall har de...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: suisyola
·
Utrustning ...kan man möjligen tvätta dem med bara vanligt tvättmedel nån gång ibland? Jag har tappat bort min tub med Cavalclean och de skulle...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: Poxz
·
Utrustning Hej hej.. Har gubblat lite hit och dit och undrar nu egentligen vad man behöver för täcken i höst och vintermörkret? Vad har ni för...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: Centaur
·
Utrustning Hur många täcken har ni till era hästar? Gaaaahhhh...ja e totalt täckes galen! :o Har följande: Blått Bucas fleece täcke Blå rutigt...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 209
Senast: piggis_83
·
B
Utrustning vad är det? är det bara som en gjord som man har runt täcket, som påminner om ett säkerhets bälte eller är det en mer elastisk eller...
Svar
4
· Visningar
980
Senast: squirlett
·
Utrustning Nu är min fjording/Newforest/Halvblod rakad /filtklippning. Hur varma täcken ska jag ha på han? Ge förslag på tjocklek och ev...
Svar
3
· Visningar
897
C
Utrustning Vet inte om jag lägger den här tråden rätt nu men är lite nyfiken på skillnaden på vanliga strykappor och höga bakbenskydd? :confused...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: claraswe
·
S
Utrustning Har i ett tidigare inlägg ställt frågan: Skall en ny sadel behandlas med olja eller balsam direkt eller först efter en tid. Blev då...
Svar
5
· Visningar
900
Senast: Fraise
·
B
Utrustning Har sett att de ny sadlarna har storlek 4 och sånt. Hur är de i förhållande till 31 och 32 i bom :confused:vidd. Visst är tum stlk.arna...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: Fraise
·
Utrustning Bara undrar en sak... är det någon som har det smalaste järnet till sin häst??? Och vad är det för häst då??? Jag tycker att det har...
Svar
2
· Visningar
846
Senast: _Dieldi_
·
Utrustning Hejsan! Upptäckte till min förskräckelse att min sadel inte har samma passform längre. Just nu har jag en dressyrsadel med "bananbom"...
Svar
10
· Visningar
1 163
Senast: alice
·
M
Utrustning Alltså jag har en liten fundering. Om man ska transportera hästen långt och det är mitt i vintern skulle ni täcka era hästar i...
Svar
8
· Visningar
971
P
Utrustning Hur gör jag för att hitta en sadel som passar min lilla goa tjocka shettis? Någon som kan tipsa om var jag kan få tag på en? Billig! /P
Svar
4
· Visningar
888
Senast: pialotta
·
Utrustning Vilka behöver padd och vilka inte? http://www.equinet.nu/low/24/1666.jpg Detta är lindor med flecce längst in. Inga paddar behövs...
Svar
15
· Visningar
1 369

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar