Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

L
Utrustning Vad tycker ni om deras ridstövlar. Är i valet och kvalet, antingen ska jag köpa ett par cavallo eller ett par sarm hippique. Har aldrig...
Svar
3
· Visningar
1 143
Senast: lilla_busan
·
D
Utrustning Vad ska man ha för sadelpad? Vilka är bäst? Ska man ha med luft eller gel eller bara vanlig av bomull? Någon som vet? :confused: Jag...
Svar
11
· Visningar
1 249
Senast: Jutka
·
Utrustning Har hört att det har kommit en ny typ av säkerhetsväst som ska vara lätt och smidig, men ändå tillhöra BETA 3 klassen. Är det någon som...
Svar
3
· Visningar
926
Senast: Millz
·
Utrustning Är det någon som har testat en GPA textium?? Det står att GPA-textium är en "Lättviktshjälm med ventilation. Väger endast 450g", och att...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: puppan2
·
Q
Utrustning var och provade hjälmar idag...vill ha en sån där GPA eller vad heter det..en sånn med vitt streck på iaf:) var ner till granngården och...
Svar
15
· Visningar
1 502
Senast: MissDiamond
·
Utrustning När ni ska besiktiga er hästtransport gör ni det själva eller låter ni någon anna göra det ? Första gångerna gjorde jag det själv men...
Svar
17
· Visningar
3 106
Senast: Ninnie
·
B
Utrustning vet ni vart man kan få tag på sådana? och om de är bra eller inte? en shettis i stallet i sommras hade en, såg ut precis som en vanlig...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: Eve
·
D
Utrustning Hej! Har tänkt att börja rida på ridskolan men de har bara vanliga engelska sadlar. Då jag har bla balansproblem så behöver jag en...
2
Svar
24
· Visningar
2 241
Senast: skuggi
·
Utrustning Vilket märke tycker ni är skönast/mjukast ? (OBS på allroundsadlar)
Svar
10
· Visningar
1 165
Senast: furreburre
·
S
Utrustning Behövewr tips på hur man får bort brodd som sitter som berget. Tack på förhand
Svar
8
· Visningar
1 190
Senast: Rea
·
N
Utrustning Det är sadel jag måste klaga på. För det första så är den alldeles för tung. För det andra är den framtung så den tippar framåt och...
Svar
7
· Visningar
1 165
Senast: domino
·
B
Utrustning Hur och var mäter man på hästen för att få fram vilken storlek den ska på sadel??
Svar
2
· Visningar
685
Senast: Spirelli
·
B
Utrustning finns det ridbyxor med tumstorlekar? Alltså såna som finns till jeans? Tycker det vore mycket lättare för då får man ju det man vill ha.
Svar
2
· Visningar
661
Senast: knorris
·
D
Utrustning Jag har förkorta vader och vill ha läder ridstövlar. Vet du vart det finns lite bredare och lite lägre läder ridstövlar? :confused:
Svar
3
· Visningar
868
Senast: knorris
·
E
Utrustning finns sådana överhuvudtaget? tycker jag är ganska normalbyggd, 168 cm/57 kg, men tycker att alla ridbyxor jag provar är superhöga i...
Svar
14
· Visningar
1 573
Senast: alisson
·
Utrustning Nu har jag vart iväg och köpt mig min första egna hästtransport, begagnad så. Det är en Trane -90a Vad behöver man för försäkringar o...
Svar
5
· Visningar
913
Senast: kopparberg
·
Utrustning Efter att ha läst en del om stångbett har jag nu beslutat mig för att börja rida med gag bett. Jag testade idag när vi longerade det...
Svar
19
· Visningar
1 849
Senast: linzan
·
E
Utrustning Vad är \"snällast\"? Hej! Jag har grubblat å grubblat... :confused: men inte blir jag nå klokare.. Vad är eg "snällast/mildast" åt...
2
Svar
27
· Visningar
1 721
Senast: ewa_85
·
Utrustning Nu har jag testat massor av olika engelska sadlar till min arab och ingen passar. Jag har en westernsadel som ligger utmärkt och den...
2
Svar
22
· Visningar
4 280
S
Utrustning Någon här som kan tala om för mig om "knästöden" på denna sadel är till någon nytta? Är denna sadel stabilare/kraftigare än övriga...
Svar
2
· Visningar
1 037
Senast: snusmumrik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka