Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

H
Utrustning Jag tänker reklamera ett vintertäcke av märket HorseGuard, och undrar nu om flera har upplevt samma sak som jag. I december köpte jag...
Svar
4
· Visningar
1 394
Senast: Jutka
·
Utrustning Vet någon vad det är för skillnad mellan knä- , och helskodda ridbyxor? (Jag fattar alltså att de ena har skoning vid knäna, och de...
Svar
9
· Visningar
910
Senast: Jutka
·
Utrustning Likadant med tömkörningsgjordar - ALLT som ska runt pållans mage! Sadlarna Är i rätt storlek, jag har provat andra och det blir...
2
Svar
38
· Visningar
2 556
Senast: Stallflicka
·
S
Utrustning Någon som har någon idé om vad jag kan ha för färger till min ponny? Hon hade tidigare blått men det har ju nästan alla. Hon är en mörk...
Svar
7
· Visningar
665
Senast: _Peplis_
·
S
Utrustning http://www.equilex.se/index2.php?go=shoppen_visa_mer.php&SID=478&SKID=1 exakt hur ska man använda dem och när?
Svar
2
· Visningar
593
Senast: suisyola
·
Utrustning Någon som har regntäcket ORKAN från Börjes? Är det bra? Hur tjockt är det? Håller det tätt? Är de bra passform? Det är ju rätt billigt...
Svar
11
· Visningar
868
Senast: piggis_83
·
Utrustning lyckas inte hitta ett tvådelat eggbett eller bridongbett (fasta ringar) i mässing i 10.5. helt omöjligt, har letat jättemkt :(...
Svar
16
· Visningar
1 018
Senast: Athina
·
A
Utrustning Jag har fått i uppgift att skaffa en stång till min träning för att jag nu skall få börja rida och känna på enhandsfattningen. Då har...
Svar
9
· Visningar
901
Senast: Spider84
·
T
Utrustning Ska antagligen beställa en Hi Lite Pro-hjälm, vad tycker ni är finast, svart eller blå?? Har ganska mycket blått på min häst, iaf när...
Svar
5
· Visningar
854
Senast: Axelle
·
F
Utrustning Har börjat sortera mina hästsaker som ska säljas.FAnn då ett träns med märket cheval som ej är slitet.Grov nackstycke även nos och...
Svar
3
· Visningar
710
M
Utrustning Hej Nu har jag fått hem min Star-Trekk.Det verkar vara bra kvalite. Jag har dock bara suttit i den och den var jätte skön :love:, vi har...
Svar
5
· Visningar
741
Senast: mannis
·
S
Utrustning Hmm, en lite konstig fråga men.. Om man känner med handen mellan sadelgjorden och mitt stos armbåge tar det i för varje steg hon tar...
Svar
7
· Visningar
1 072
Senast: Colleen
·
B
Utrustning Hur många av er använder säkerhetsväst? Hur många av er har ramlat av med säkerhetsväst?? Och hur många av er tycker att den skyddar...
Svar
18
· Visningar
1 044
Senast: grazzie
·
E
Utrustning Blev väldigt nyfiken på sadlarna på denhär sidan: www.torsionsaddles.com (tänkte speciellt på dressyr/allround sadlarna) Någon som har...
Svar
4
· Visningar
1 048
Senast: Cilva
·
A
Utrustning Skall inhandla ny hoppsadel, men ser att de flesta som säljs har semiullstoppade bossor. Alltså inte gamla hederliga bossor utan som typ...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: AnetteJT
·
S
Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar men har ingen aning om vad jag vill ha... Mina gamla är av märket Soubirac och är helt okej men jag skulle...
Svar
2
· Visningar
1 199
Senast: suisyola
·
  • Låst
Utrustning Mike har på begäran skrivit en faktatråd om lädervård som jag ankrar och låter ligga överst på sidan. Tack Mike! För att läder skall må...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
22 030
Senast: Boj
·
Utrustning Vill gärna ha lite åsikter och erfarenheter om att RIDA med chambon, ev. gogue. Innan jag blir påhoppad så vill jag säga att jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 942
Senast: Centaur
·
Utrustning för ett litet tag sedan var jag ute och red med mina kompisar som red islandshäst. De hade de klassiska islandstränsen på med hakar på...
Svar
7
· Visningar
1 160
Senast: Freyr
·
M
Utrustning Använder någon chambon?? Hur tycker ni att det fungerar på era hästar?? // jag :rofl:
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Zaskia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Västeråsträffstråden
  • Låna ut pengar?

Hund, Katt, Andra Djur