Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

A
Utrustning Nu är jag i desperat behov av hjälp... I höstas införskaffade jag ett nytt vintertäcke eftersom jag hade planer på att klippa Nellan...
Svar
6
· Visningar
826
Senast: _Peplis_
·
C
Utrustning Någon som har erfarenhet av den sadeln och som vill dela med sig? Funderar nämligen på en sådan till min tinker.
Svar
11
· Visningar
1 142
Senast: sleepy
·
S
Utrustning Jag har fått STOOORA bettproblem senaste tiden...Bakgrund: Brukar rida med ett tvådelat tränsbett utan nosgrimma på pållen, vilket har...
Svar
4
· Visningar
753
Senast: Huntress
·
P
Utrustning Hej! Jag är skötare på en häst. Jag rider mest barbacka på honom. Hans sadel har börjat mögla. Jag har smörjt den. Men eftersom ägaren...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: charity
·
S
Utrustning Oftast har jag sett att dressyrgjordar lämnar ett "glapp" från gjordens ändar till sadelkåpan. Såhär: Läste på en annan tråd...
Svar
5
· Visningar
1 393
Senast: Sweet
·
O
Utrustning vilket tycker ni? för- och nackdelar med bitless bridle? funderar på börjes bitless bridle till min pålle.. för att se hur han...
Svar
16
· Visningar
1 166
Senast: psychogrrl
·
S
Utrustning Börjes \"ponny\" hackamore Passar det även till stor häst?
Svar
3
· Visningar
1 454
·
Utrustning Undrar vad ni har för erfarenhet av sådana sadlar? Har fått för mig att hästen har lättare för att både böja sig och att utveckla sin...
Svar
8
· Visningar
1 096
Senast: skuggi
·
Utrustning Vad kan det kosta att skicka en pelhamstång med posten? Eller snarare, hur tjockt och tungt blir det om man lägger det i ett vadderat...
Svar
10
· Visningar
3 825
Senast: joneya
·
Utrustning Har bestämt mig för att köpa en sladdlös klippmaskin och då blir det den för femhunkan på hööks eller den för tusenlappen på börjes...
Svar
5
· Visningar
1 734
Senast: lill_flesky
·
Utrustning Vilken längd på dressyrgjord behöver en häst som har 140cm på hoppsadelgjorden? Cirka? :confused:
Svar
14
· Visningar
1 181
Senast: maja300
·
Utrustning Köpte en SIGMA Allround på H**ks för några månader sen. Passar bra till hästen och har nu också blivit skön att sitta i. Men, den...
Svar
5
· Visningar
983
Utrustning FlexiSoft CrossCountry såg jag i affären idag...någon som vet vad det är för extra med dom? är det stålskenor i eftersom de verkar vara...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: SanchoPancho
·
P
Utrustning Vad tyckte ni, ni som kollat in den? Tyckte det va ovanligt mkt nytt, både kläder o hästprylar. Västen s 5, snygg Fleecejackan s 7...
Svar
10
· Visningar
1 431
Senast: Görel
·
I
Utrustning På b**jes finns dessa strykkappor. Men jag kan inte förstå om det är för fram el bak :confused...
Svar
13
· Visningar
1 091
Senast: istapp
·
S
Utrustning \"Jaktkandar\" Hur fungerar ett sådant? Funderade på om det inte är ett ganska så flexibelt användsområde på ett sådant bett, har man...
Svar
7
· Visningar
1 179
·
Utrustning Jag funderar på att investera i ett par läderstövlar av dressyrmodell men känner mig ganska insnöad i det området. Vilka rekommenderar...
Svar
15
· Visningar
1 228
Senast: NiraK
·
Utrustning Min ljusa sadel tål inte regn speciellt bra.. Och jag kan inte låta bli att rida varje gång det regnar heller. Sadeln får fula...
Svar
17
· Visningar
4 746
Senast: ang
·
L
Utrustning hur ska chambon sitta?? och hur ska inspänningstygel sitta?? och hur ska graman tyglar sitta?? :confused: svara järna nån som vet?
Svar
2
· Visningar
768
Senast: Vicku
·
Utrustning Jag menar alltså gjord och platta i ett. Min häst är en känslig herre och han gillar inte tryck mot bröstkorgen. Jag tänkte att en gjord...
Svar
12
· Visningar
1 653
Senast: Cockney
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V