Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Tänkte sy ett överdrag till westernpadden som lätt går att ta av och tvätta.Westernpadden tål endast handtvätt och det vore enkelt med...
Svar
2
· Visningar
595
Senast: pinky
·
L
Utrustning Tycker att chambonen verkar vara den bästa hjälptygeln och har därför funderingar på att använda en till pållen ibland. Kan man köra med...
Svar
5
· Visningar
831
Senast: Lindi
·
B
Utrustning Är det någon som vet något om dom bomlösa sadlarna? Är dom bra, varför? Jag tycker om att rida barbacka för man kommer åt bättre med...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: Sweet
·
A
Utrustning Jag har ett renskinn som jag har under sadlen, har haft det i många herrans år och tycker att det har varit kanonbra. Nu i vinter har...
Svar
2
· Visningar
907
Senast: Sunnan
·
G
Utrustning som jag får låna lr köpa om jag vill. Tänkte bara höra om ngn hört talas om märket förut, det är en tysk sadel, detta kunde jag hitta på...
Svar
1
· Visningar
865
Senast: asa_gasa
·
A
Utrustning Har en Bates sadel (samma som wintec,fast läder) Det är så att den inte ligger an mot ryggen riktigt baktill. När jag lagt på sadeln och...
2
Svar
25
· Visningar
2 512
Senast: ecssory
·
A
Utrustning Någon som har en sådan sadel? Finns ju några nya modeller som tex Pigmalion... Vad tycker ni om dessa sadlar?
Svar
12
· Visningar
1 002
Senast: anna210
·
Utrustning Gpan är ju ganska så mkt dyrare än IRH och ATH, men skiljer sig dessa mkt?? Tänker då främst på passform och vetilation.. :)
Svar
3
· Visningar
820
Senast: rubytoo
·
T
Utrustning Hur hårt ska man spänna fast dem på skon? Hur ska man spänna fast dem på skon? Så att den "lösa snutten" på sporremmen sitter...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: Zaga
·
Utrustning Kan man använda hackamore på alla ponnyer? Är det mycket annorlunda att rida med hackamore än med "vanligt" bett? Kan man hoppa med...
Svar
4
· Visningar
985
Senast: pinky
·
G
Utrustning Hur bra är deras täcken egentligen?
Svar
12
· Visningar
1 005
Senast: Huntress
·
S
Utrustning Har någon provat "Hug stable"-täcket på www.ridsportshoppen.com? (Jag måste verkligen lära mig att lägga in bilder...) Är det bra...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: Sheena
·
Utrustning Vad tycker ni? Är halsförlängaren/gummisnodden en bra hjälptygel för häst och ryttare? För vilka hästar bör den användas/inte användas...
Svar
7
· Visningar
897
Senast: istapp
·
T
Utrustning Åt vilket håll ska en sån här sitta?
2
Svar
22
· Visningar
9 542
Senast: WULP
·
Utrustning Hur mäter man bett? Är det från kant till kant? Ska man hålla bettet sträckt?
Svar
2
· Visningar
1 593
Senast: Circe
·
K
Utrustning Ja skulle beställa ett "startpaket" med pintosadel och alla tillbehör. Då det står i reklamen för prylarna att man ska uppge mått och...
Svar
2
· Visningar
982
Senast: Circe
·
Utrustning Jag var inne och kollade lite på bettguiden då jag försöker hitta en bra bettlösning till min häst. Ibland använder jag ett pessoa till...
Svar
6
· Visningar
808
Senast: lakrits
·
M
Utrustning Har jag fattat detta rätt: Hopp allround går längre ner (högre) än hopp amerikansk!?! Har köpt några shabrak till min nya hoppsadel med...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: Seabaz
·
Utrustning ....vilka har ni, och är ni nöjda? Kollade på montsegur men de är ju rätt dyra...funkar torsionsadlarna bra?
2
Svar
35
· Visningar
2 221
Senast: Arabis
·
S
Utrustning Någon här som vet hur många grader en Griffin HB med vid bom är?? Supertacksam för svar! :bow:
Svar
6
· Visningar
776
Senast: Sweet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix