Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hörde en gång att rids hästen med bett så spänner den sig så ögonen blir små. Rider man bettlöst så slappnar hästen av och ögonen blir...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: Spider84
·
M
Utrustning Ngn som kan ge snabbt svar?? har länge ridit min arab på rakt tränsbett stl 11,5 och han går toppen på det. sist vi var hos tandläkaren...
Svar
14
· Visningar
1 112
Senast: Rea
·
S
Utrustning I dag kom min splitter nya Torsion Endurance med tillhörande TN Equalizer pad och de är såååå fina! :love: Sadeln är verkligen...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: Sweet
·
D
Utrustning Är det någon som vet vad det är för stor skillnad på Grandeur sadelpad och SKITO Equalizerpad? Såg just att den första kommit in på...
Svar
10
· Visningar
2 205
Senast: emindy
·
I
Utrustning Hej! Skall ev lämna ut min häst på foder och undrar bara hur alla ni där ute har gjort när ni lämnat ut hästarna så, har ni skickat med...
Svar
9
· Visningar
766
Senast: Peluso
·
M
Utrustning Varje gång på sista tiden när jag ridit min häst med sadeln så har hon haft mjuka knölar vid manken efter ridturen, men jag har klämt...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: mystar
·
L
Utrustning Hej! Någon som har bra eller dåliga erfarenheter utav Kingston flatback sadeln från Börjes? MVH Sara
Svar
2
· Visningar
721
Senast: Rie
·
S
Utrustning Finns det någon som har en sådan sadel på bild så man får se hur den ser ut, söker efter en i 15".
Svar
2
· Visningar
830
Senast: Filou
·
Utrustning Min kusin ska köpa ett sånt men då frågade jag om hennes häst pullar (visst heter de så) Vad gör en häst när den gör detta å varför har...
Svar
11
· Visningar
1 068
Senast: Cockney
·
Utrustning Hur långt ska det vara ungefär? Och hur tjockt? Jag hade tänkt köpa nåt rep på en vanlig järnaffär, låter det helt jättedumt? :p
Svar
2
· Visningar
793
Senast: Egonson
·
C
Utrustning Ska det vara så svårt att hitta? Tycker de flesta har ett alldeles för stort ludd som sticker ut på sidorna. Jag letar ett med lite...
Svar
6
· Visningar
966
Senast: Gunther
·
S
Utrustning Har aldrig riktigt fattat vilken inverkan ett pullarträns har? Varför väljer man det istället för en achen eller remont? Själ föredrar...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: Sonita
·
S
Utrustning Jag undrar hur nödvändigt det är med transportskydd/lindor när man ska tävla? Svansskydd, är det nödvändigt?
Svar
9
· Visningar
973
Senast: Sonita
·
P
Utrustning Schabrak och ridbyxor som passar ihop. Har ni tips? :bow:
Svar
2
· Visningar
1 058
Senast: breccia
·
Utrustning I huvudsak så används ju repgrimmor innom nh för att man, antar jag, ska kunna "prata" med sin häst med hjäp av de signaler som...
Svar
4
· Visningar
822
Senast: mandalaki
·
Utrustning repgrimman från b**jes. den blåa. är den för mjuk för att vara "godkänd för NH" (var snälla å häng inte upp er på det uttrycket)
Svar
3
· Visningar
618
Senast: paradox
·
T
Utrustning Går i köpa-sidepull tankar och tänkte höra med er som kan lite mer om några saker jag undrar över: Jag har en ganska pigg och stark...
Svar
13
· Visningar
1 359
Senast: Spider84
·
Utrustning på mittendelen, hur fungerar ett sånt ? Någon som provat ett sånt, bra/dåliga erfarenheter ? bild:
Svar
14
· Visningar
2 926
Senast: palle
·
M
Utrustning Jag tänkte kolla om nån vet vilka olika märken på sadlar som man kan ställa om bommen på, för jag har funderat på att köpa en sadel men...
Svar
4
· Visningar
1 088
Senast: Sunnan
·
Utrustning Behöver hjälp med tillpassning och användningstips: Nu ska det sitta? Hur hårt? Två fingrar som en "normal" nosgrimma? Hur långt ner på...
Svar
2
· Visningar
847
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka