Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

P
Utrustning jag behöver en ny sadel för den jag har nu passar inte min pålle längre. vilken sadel är bra? märken? jag har tittat på en sadel som...
Svar
10
· Visningar
731
Senast: Pamme_Jaspin
·
D
Utrustning Min sadel behövs snart smörjas känns det litegrann som. Den är i nubuck och i produktinformationen står det ''Använd lädertvål för...
Svar
2
· Visningar
1 710
Senast: beauspirit
·
C
Utrustning Era erfarenheter av denna sadel... Vill veta om man kan "montera" egna "klossar" bak under kåpan så den efterliknar hoppsadeln? Detta...
Svar
12
· Visningar
827
Senast: Colombia_Girl
·
B
Utrustning Vad kan man ta för en gammal lewa sadel. Bra skick. Har säkert 10 år på nacken. Men inget trasig och hel och fin. Vad tror ni? :bump:
2
Svar
23
· Visningar
2 160
Senast: _Runaway_
·
Utrustning Nån som vet hur många grader bomvinkeln är på en sådan sadel i storlek vid?
Svar
2
· Visningar
2 934
Senast: ylvalill
·
Utrustning Har äntligen fått tag i en bra begagnad boogie hästtransport.Det blev en Reko-01,mkt lite använd och i kanonskick!!! Känns skönt efter...
Svar
3
· Visningar
747
Senast: MoQ
·
S
Utrustning Finns det långa nosluddar, eller såna som man kan klippa till själv? "Min" häst behöver ett lång ludd att ha på grimman vid nacken
Svar
5
· Visningar
1 157
Senast: vippan
·
Utrustning Jag var och köpte mig en begagnad Passier hoppsadel häromdagen (ett fynd för övrigt! :D). Tycker dock att den ser väldigt smal ut mellan...
2
Svar
28
· Visningar
2 721
Senast: krumelur
·
Utrustning hur ser hästen ut på tävling? hur ser ni ut på tävling? hur ser hästen ut på träning? hur ser ni ut på träning? (alltså utrustsning...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Lilldemonen
·
P
Utrustning Ramlade av för några dagar sedan när hästen tvärvägrade hoppa och slog mig REJÄLT så nu skall jag köpa säkerhetsväst innan jag slår mig...
2
Svar
20
· Visningar
2 476
Senast: beagle
·
Utrustning Något jag har grubblat på länge är varför dom flesta är väldigt emot sadlar i syntet? Jag har en dressyrsadel med märket Wintec som jag...
Svar
9
· Visningar
899
J
Utrustning Ska ev. kolla på en sådan. Tyckte om att sitta i den och så, ska passa på hästen bara. Men, har hört att det är vanligt att dom är...
Svar
13
· Visningar
1 302
Senast: jojjo_blondin
·
L
Utrustning Då jag börjat sätt i gång pållan är det dags att se över betten, Hon kan inte gå på bettlöst så det är ingen ide, Väldigt känslig i...
Svar
5
· Visningar
728
Senast: Sweet
·
Utrustning Finns det någon risk att dra igenom parerstången om hästen gapar jättemycket? (Gnäggar för full hals)
Svar
3
· Visningar
730
Senast: Lorelie
·
X
Utrustning jag har rättså nylgen köpt ett par nya senskydd eskradon flexibel geltec??
Svar
4
· Visningar
715
Senast: Lollan
·
E
Utrustning Finns det över huvud taget, exemtäcke till minishettis? Hjälper till att leta åt grannens ponny som tyvärr måste ha täcke på sommrarna...
Svar
3
· Visningar
776
Senast: Egonson
·
T
Utrustning Förlåt en okunnig, men jag har islandshäst och är inte så hemma på denna typ av bett: kan man rida på enbart kandarstång eller måste den...
Svar
6
· Visningar
1 501
Senast: tusse
·
Utrustning Minns att det var någon här som hade fått sin Passier-sadel vidgad? :confused: Hur mkt kostade det och hur lång tid tog det? Unghästen...
Svar
4
· Visningar
1 102
Senast: Centaur
·
Utrustning Hur ser den ut? Kilbossor? Har hittat en annons här på Buke, men det var tyvärr ingen bild på den... :(
Svar
11
· Visningar
1 163
Senast: ylvalill
·
E
Utrustning Hej! Jag letar efter ljus och lykta efter en bättre begagnad allroundsadel till mitt varmblod. För tillfället har jag endast...
Svar
5
· Visningar
1 002
Senast: Colombia_Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka