Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

G
Utrustning Jag ska köpa mig en Flatback hoppsadel och vet inte vad jag ska köpa för någon men har lyckats fnula ut att Jeremy sadeln är jätte bra...
2
Svar
22
· Visningar
1 440
Senast: Guatemala
·
Utrustning Hästen har ju efter två år breddat sig såpass att hon vuxit ur sin sadel. Jag har haft problem med henne i några månader och haft både...
Svar
2
· Visningar
651
Senast: amalia
·
M
Utrustning Rider normailt på rakt odelat bett o det funkar bra, även oxå på hackamore. Nån enstaka gång även på tredelat med fasta d-ringar fast...
Svar
12
· Visningar
1 558
Senast: roslagen
·
M
Utrustning Funderar på huruvida kombinationen bomlös sadel och kissing spines är ett alternativ. Har hört olika bud från veterinärer, kiropraktorer...
Svar
4
· Visningar
863
Senast: tose
·
F
Utrustning Jag skulle behöva ett par höga bakbensskydd till min häst. Är det någon som vet ett par bra men gärna billiga...
Svar
9
· Visningar
947
Senast: mizz_perfect
·
Utrustning Är det värt att satsa på ett ulltäcke? kan man använda det som foder under ett fodrat regntäcke i vinter? hade nämligen bara tänkt o...
Svar
9
· Visningar
1 551
Senast: susanne
·
Utrustning någon som har några erfarenheter att dela med sig av.. verkar ju rätt smart men hur är formen på bensydden osv?
Svar
7
· Visningar
969
Senast: Guatemala
·
L
Utrustning Hejsan! Vi har haft höpåsar från hööks men dom börjar att gå sönder och så är dom så små tycker vi. Vi har nu funderat på att sy egna...
Svar
5
· Visningar
2 311
Senast: Gilan
·
C
Utrustning Jag har alltid varit emot halsförlängare. Men jag kom på mig själv att jag aldrig testat en och för att grunda min uppfattning så...
2
Svar
38
· Visningar
2 391
Senast: Åska
·
P
Utrustning Har en foderhäst som ägaren köpt ny sadel till, en syntet med utbytbara koppjärn (rätt?) Problemet är att den ligger i bakvikt vare sig...
Svar
5
· Visningar
778
Senast: pialotta
·
Utrustning Hur ligger bettet i mungipan på er häst? Är det en rynka, två, tre? Ingen alls? Varför?
2
Svar
38
· Visningar
2 233
Senast: _Viva_
·
C
Utrustning Noen her som rider i en slik? Hva tycker ni? Jeg har kjøpt en til mitt traver sto og er veldig fornøyd!
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Cecely
·
S
Utrustning hur är det att rida i oskodda ridbyxor? jag har aldrig vågat mig på att köpa oskodda för jag har varit rädd att jag bara ska halka...
Svar
17
· Visningar
4 151
Senast: bigganl
·
B
Utrustning Med risk för att vara tjatig, ni kanske diskuterat denna sadeln tidigare. Är det ngn här som använder sig av den: av westernmodellen...
Svar
2
· Visningar
632
Senast: Balans
·
Utrustning Vad har ni för sadel/sadlar? Vad kostade d*n och vad är det för marke/n? Har ÄNTLIGEN hittat sadel med hjälp av sadelmakare och den...
2
Svar
22
· Visningar
1 463
Senast: QuickStar
·
Utrustning Jag har svårt för att bestämma mig för om jag ska ha förbygel eller brösta när jag hoppar. :D Vad rekomenderar ni? Erfarenheter...
Svar
6
· Visningar
986
Senast: Lady_D
·
J
Utrustning Vart finns det att köpa kieffer sadelöverdrag (gärna i sammet) ? Mvh Janna :)
Svar
4
· Visningar
1 218
Senast: jojjo_blondin
·
G
Utrustning ...stilrena saker. Men vad är snyggt och bra samtidigt? :banana: -Träns? Vilken sort? -Sadel? Sort?... -Täcken? Färg...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: cavat_best
·
F
Utrustning Vad ska man ha för storlek på dessa, om hästen (ponnyn :p ) har 125 i "vanliga" täcken? :confused: Samma, eller? :crazy: Menar på...
Svar
5
· Visningar
747
Senast: Farouk
·
P
Utrustning Har sett att fler och fler i mitt stall (och även andra stall) har börjat att lägga fårskinnspaddar under sina sadlar och är lite...
2
Svar
29
· Visningar
2 859
Senast: mizz_perfect
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka